کد خبر: 20492| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۱۲ خرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۳۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۶۲

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نیاز است مهربانی، عواطف و لطافت دختران در نقش‌های اجتماعی‌ آن‌ها حفظ شود و مراقب باشند با حضورشان در اجتماع این موارد تحت‌الشعاع قرار نگیرد.
امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون اهمیت روز دختر و جایگاه دختران اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی توجه ویژه‌ای به جایگاه و منزلت دختران شده است، در زمان پیامبر(ص) وقتی دختری به‌دنیا می‌آمد ایشان از تعابیری مانند نعمت، پاکیزه و کمک حال پدر و مادر بودن، باعث برکت و رحمت بودن، مهربان، دلسوز و... استفاده می‌کردند.
وی افزود: این موارد در فرهنگی که نگاه منفی به دختران وجود داشت، صحبت‌های خاصی بود و با احترامی که پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) می‌گذاشتند فرهنگ‌سازی انجام می‌شد که نیاز است همگان این توجه را به جایگاه و منزلت دختران داشته باشند.
بانکی‌پور با تاکید بر اینکه در داستان‌های قرآنی نیز شاهد اهمیت منزلت دختران هستیم توضیح داد: در قرآن بیان شده زمانی که مادر حضرت مریم(س) صاحب دختر شد قبل از آن نذر کرده بود که فرزندش مقیم حرم شود و با تعجب از خدا می‌پرسد من دختر به‌دنیا آوردم و خداوند پاسخ می‌دهد چه زمانی پسری که فکرش را می‌کردی به پای این دختر می‌رسد؟ و این عبارت نشان‌دهنده منزلت دختران است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: آیات و روایات تلاش دارند که بر منزلت دختران فرهنگ‌سازی کنند و این مورد را در زندگی شخص پیامبر(ص) شاهدیم که نسل پر برکتی که در سوره کوثر بیان شده است، از نسل حضرت زهرا(س) بودند.
وی در خصوص اهمیت نقش‌آفرینی دختران در جامعه امروز گفت: نیاز است که دختران در جامعه امروز نقش جنسیتی خود را به رسمیت بشناسند یعنی نباید خود را رقیب مردان و پسران بدانند و در مقابل، به دختر بودن خود بنازند.
بانکی‌پور با بیان اینکه همان‌طور که مردان گوهر انسانی از جنس مرد هستند، زنان نیز گوهر انسانی هستند، تصریح کرد: انسان بودن به زن و مرد بودن است اما در فرهنگ غالب غرب، انسان بودن به‌معنی مرد بودن است در حالی‌که در فرهنگ دینی‌مان، دختران و زنان در عین دختر و زن بودشان انسان هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: نیاز است مهربانی، عواطف و لطافت دختران در نقش‌های اجتماعی‌ آن‌ها حفظ شود و مراقب باشند با حضورشان در اجتماع این موارد تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7