کد خبر: 20427| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۴ خرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۴۲:۰ | تعداد بازدید: ۴۸۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ایجاد تعاملات بیشتر بین حوزه و دانشگاه در ایجاد جامعه‌ی دانا تأکید کرد.
 دکتر محمدعلی زلفی گل در دیدار با آیت‌الله اعرافی که صبح امروز در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: حرکت و تحول حوزه‌های علمیه از حالت سنتی به حالت سیستمی، می‌تواند زمینه‌ساز این شود که حوزه‌ها ضمن حفظ نقاط قوت قبلی، از نقاط قوت جدید در عرصه‌های علم برخوردار شوند که این امر، نقش حوزه در جهان را اثربخش‌تر خواهد کرد.
وی ادامه داد: در دانشگاه نیز باید نقاط قوت حوزه تسری داده شود؛ بسیار مهم است که نقاط قوت یکدیگر را شناخته، درک کنیم و به کار بندیم.
دکتر زلفی‌گل اظهار داشت: دانشگاه‌ها و علم حاکم بر دانش بشری، ویژگی‌های خود را در دقت، صراحت و صحت دارند.
وی با اشاره به لزوم جذب فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمیه جهت ایفای نقش مؤثرتر در جامعه عنوان کرد: خوشبختانه این امر در قم در حال انجام است که بسیار جای خرسندی دارد و این یک اتفاق بزرگ در تأثیرگذاری حوزه خواهد بود. اینکه افرادی که با فرهنگ و شیوه آموزش و پژوهش دانشگاهی آشنا هستند، سپس به حوزه آمده و دروس حوزوی را گذرانده‌اند، آینده‌ی موفق‌تر و پذیرش بیشتری در فضای دانشگاهی خواهند داشت.
وزیر علوم با اشاره به وجود بیش از ۲۰ میلیون تحصیلکرده دانشگاهی در کشور عنوان کرد: این جمعیت شامل ۲۵ درصد جمعیت کل کشور می‌شود و از آنجایی که هدف و نقش حوزه و دانشگاه، ایجاد جامعه‌ی داناست، اگر افراد تحصیلکرده حوزه علمیه با فرهنگ دانشگاهی آشنایی داشته باشند و بالعکس، تأثیرگذاری بیشتری ایجاد می‌شود؛ لذا در این مسیر هرچه سرمایه‌گذاری شود، جا دارد.
دکتر زلفی‌گل با بیان اینکه دوگانه‌ی حوزه و دانشگاه وجود ندارد و حوزه و دانشگاه قابل‌جمع هستند، عنوان کرد: تعامل و تکامل هم‌افزا لازمه‌ی ارتباط این دو نهاد مهم، و طراحی و ایجاد سیستمی جهت این تعامل در راستای پیشرفت کشور از ملزومات می‌باشد.
گفتنی است: در این نشست، بر تشکیل شورای مشترک راهبری تعامل حوزه و دانشگاه تأکید شد و نمایندگان دو طرف جهت تشکیل شورا معرفی شدند.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7