کد خبر: 19726| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۷ بهمن سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۳۹:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۰۴

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی روند شکایت متقاضیان جذب هیأت علمی که در دانشگاه‌ها پذیرش نمی‌شوند را تشریح کرد.
دکتر محمد علی کی‌نژاد درباره روند شکایت متقاضیان جذب هیأت علمی که در دانشگاه‌ها پذیرش نمی‌شوند گفت: هر فرد وقتی در رابطه با جذب و یا تبدیل وضعیت مشکل پیدا می‌کند، می‌تواند از ۳ مسیر ماده ۲۰، ماده ۲۱ و ماده ۱۵ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات، اقدام کند.
وی ادامه داد: متقاضی در ابتدا می‌تواند بر اساس ماده ۲۰ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات، به هیأت اجرایی جذب دانشگاه شکایت کند، اگر دانشگاه پس از بررسی، شکایت فرد را پذیرفت، حکم پذیرش صادر می‌شود. در غیر این صورت متقاضی باید از طریق ماده ۲۱ اقدام کند.
رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یعنی متقاضی باید به هیأت مرکزی جذب وزارت علوم شکایت کند، شرط پذیرش ماده ۲۱ نیز این است که شاکی ماده ۲۰ را اول انجام داده باشد یعنی شکایت به دانشگاه را داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر هیأت مرکزی جذب فرد را تأیید کرد، حکم هیأت مذکور را دانشگاه باید بپذیرد و اگر فرد را رد کرد، متقاضی از طریق ماده ۱۵ به هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی شکایت می‌کند، اگر این هیأت حکم هیأت مرکزی جذب را تأیید کرد، بنابراین فرد دیگر نمی‌تواند شکایت کند، اگر آن را رد کرد، حکم هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید توسط هیأت مرکزی جذب و دانشگاه مذکور پذیرفته شود.
وی درباره اینکه در چه صورتی دانشگاه می‌تواند عضو هیأت علمی را اخراج کند، افزود: هر عضو هیأت علمی که توسط دانشگاه جذب می‌شود، اول باید در فراخوان جذب هیأت علمی شرکت کند، بعد از شرکت در فراخوان، صلاحیت عمومی و توانایی علمی وی باید توسط هیأت اجرایی جذب تأیید شود، بعد از آن تأیید، به هیأت مرکز جذب برای تأیید نهایی معرفی می‌شود.
کی نژاد افزود: دانشگاه این افراد را تا ۵ سال به صورت پیمانی جذب می‌کند، در دوران پیمانی اگر فرد صلاحیت عمومی و یا توانایی علمی را نداشته باشد هیأت جذب دانشگاه وی را رد می‌کند و دوباره تأیید نهایی مرکزی جذب را می‌گیرد و می‌تواند وی را از سیستم خارج کند.
رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این روند شکایت در رابطه با جذب و تبدیل وضعیت افراد تا مرحله رسمی آزمایشی است در صورتی که فرد رسمی قطعی شود، روند بررسی شکایت وی از هیأت مرکزی و هیأت اجرایی جذب خارج شده و مسیر دیگری را طی می‌کند.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7