کد خبر: 10371| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۱ اسفند سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۳۵۱۵

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نیاز های ضروری کشور به هیات علمی برطرف شده است و در این زمینه کمبودی نداریم و از این پس مجوز جذب هیات علمی صرفا در مواردی مانند توسعه و راه اندازی رشته های تحصیلی جدید و یا جایگزینی همکاران بازنشسته انجام خواهد شد.
دکتر محمدعلی کی نژاد، رئیس هیات عالی جذب، در نشست هیات اجرایی جذب دانشگاههای سیستان وبلوچستان گفت: تشکیلات و ساختار هیات اجرایی جذب و گزینش هیات علمی سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود و با تمام وجود از این سرمایه ارزشمند حفاظت و صیانت خواهیم کرد.
 وی با اشاره به فعالیت هزار و 800 عضو هیات اجرایی و جذب هیات علمی در سراسر کشور گفت: این هیات ها با ساختار تعریف شده و منسجم نیاز کلّی کشور به عضو هیات علمی را تامین کرده است و فعالیت های مرتبط با جذب 64 هزار نفر عضو هیات علمی را به سرانجام رسانده است.
 رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با اشاره به ظرفیت ها و امکانات موجود در سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به منابع و نیروی انسانی با ارزشی که دارد و با توجه به روند توسعه زیرساخت های فیزیکی دیگر به عنوان یک استان محروم به حساب نمی آید و به جای آن باید از این استان به نام یک استان کم برخوردار و یا حتی در حال توسعه یاد کرد.
دکتر کی نژاد افزود: خوشبختانه بر خلاف بسیاری از دانشگاه های واقع در مناطق برخوردار کشور شاهد روند رو به رشد دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان هستیم و حجم بالای ساخت و سازهای جدید در همین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موید این موضوع است.
 وی استفاده از ظرفیت های انسانی و نیروی تخصص در اختیار و هم افزایی و هم گرائی را یکی از وظائف مهم دانشگاه های استان برشمرد و گفت:  یکی از مهم ترین مواردی که لازم است توسط دانشگاه ها پیگیری شود تاسیس رشته های کاربردی و بین بخشی است.
رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشگاه های استان های خواست تا برای توسعه نقشه علمی کشور مدل های استانی تهیه و ارائه کنند.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجو پروری از جمله سفارشات مقام معظم رهبری است و برای دستیابی به توسعه پایدار لازم است تا شایسته ترین افراد به عضویت هیات علمی دانشگاه ها ورود پیدا کنند. 
 وی افزود: در سفر به استان سیستان و بلوچستان جلساتی در باب افرادی که جذب نشده اند و همچنین جلساتی با کسانی که جذب شده اند داشته ایم و موارد نقص پرونده ها چه در سطح دانشگاه چه در سطح وزارتخانه مرتبط، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفتند.

منبع:ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7