کد خبر: 19343| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۴ دی سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۲۷:۰ | تعداد بازدید: ۶۸۲

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ که مقرر شده همه نهاد‌های حوزوی بودجه خود را از شورای عالی بگیرند، این کار را اشتباه دانست.
حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تخصیص بودجه همه نهاد‌های حوزوی به شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: چند سال پیش در اقدامی مشابه از طرف سازمان برنامه و بودجه قرار بود بودجه نهاد‌های حوزوی به دفتر تبلیغات تعلق بگیرد و با واسطه دفتر پرداخت شود که بنده مخالفت کردم.
وی ادامه داد: چنین اقدامی صحیح نیست. بهتر است که بودجه ریزی نهاد‌ها عملیاتی باشد و ما در دفتر تبلیغات علاوه بر بودجه ریزی عملیاتی طرحی در این خصوص نوشته ایم، اما متأسفانه برخی دستگاه‌ها این طرح و تفاهم نامه را امضا نمی‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی تأکید کرد: از اولین مطالبات مقام معظم رهبری از دولت، تقویت ارزش پول ملی بود که به نظر می‌رسد حذف ارز ترجیحی ارزش پول ملی را با مخاطره بیشتری روبرو کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید در تخصیص بودجه مستقل باشند؛ دولت باید برای تأمین بودجه سراغ شرکت‌های بزرگ دولتی هم برود چرا که صنایع فولاد و پتروشیمی یارانه بزرگی دریافت می‌کنند و نظارت چندانی هم ندارند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره ضعیف شدن طبقه متوسط، گفت: طبقه متوسط حامل و اهل فرهنگ است که متأسفانه به سمت فقر حرکت کرده است و سیاست‌های بودجه‌ای می‌تواند این روند را تسریع کند؛ مالیات بر دارایی منطقی نیست و بهتر است که مالیات از درآمد اخذ شود.

منبع:خبرگزاری رسا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7