کد خبر: 19334| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۳ دی سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۳۳:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۱۴

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن بیانیه به شرح ذیل است:
 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» (احزاب ۲۳)

 
13 دیماه یادآور فراقی غمبار و آغازی دگربار و رویشی وصف‌ناپذیر در جبهه مقاومت است.در این روز خبیث‌ترین انسان‌های عالم سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ملی‌ترین و امتی‌ترین فرد، را به شهادت رساندند. امنیت ملت بزرگ ایران امروز مرهون جهاد خالصانه و صادقانه آن سردار بزرگ و همرزمان اوست و بی‌شک، شهادت پایان او نیست و با رفتن او به حول و قوّه‌ی الهی مکتب او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد.
مجاهدت خالصانه و مبارزه خستگی ناپذیر او با داعش و تروریست‌های تکفیری و شهادت مظلومانه او «مکتب سلیمانی» را به گستره ادبیات فکری و دانشی کشاند و نفوذ اندیشه و آرمان‌های بلند او را نوید داد. «سردار سلیمانی» اکنون برای مردم مظلوم در اقصی نقاط جهان با عنوان «شهید سلیمانی» امتدادی وسیع‌تر و ژرف‌تر دارد و روحیه اعتماد به نفس و رشادت و حماسه را بر تن زخمی مظلومان جهان تزریق می‌کند و یک جهان را منتقم خود کرده است. مکتب سردار سلیمانی از مشخصه توحید گرایی و ولایت مداری، صداقت و صمیمت با مردم، حکمت و تدبیر در مسیر تحقق آرمان‌های تمدن نوین اسلامی و در همه حال افتادگی نسبت به ملت شریف ایران و امت اسلامی در سراسر جهان است.
سالگرد شهادت این سردار غیور اسلام فرصتی است تا «مکتب سلیمانی» از مناظر مختلف مورد بازخوانی قرار گیرد. پایبندی و وفاداری حاج قاسم عزیز با امامین و آرمان‌های اسلام و انقلاب، نوعدوستی و فضائل اخلاقی، مدیریتی و مشی و منش او در مواجهه با آزمون‌های سخت و فتنه‌ها را باید درک کرد، تبیین نمود و ماندگار ساخت و آنها را سرلوحه زندگی قرارداد تا بتوانیم ادامه دهنده راه او در دفاع از قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و سرافرازی ایران عزیز باشیم.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ادای احترام به سرباز ولایت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فداکار و شجاع سپاه قدس و شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدا و همرزمان ایشان، که پس از عمری مجاهدت به شهادت رسیدند، بار دیگر در گام دوم انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی عهد و پیمان می‌بندد که در این مسیر تا آخرین قطره خون برای مبارزه با مستکبران عالم مسیر مقاومت و جهاد را ادامه دهد و با سرعت بیشتر در عرصه‌های فرهنگی و علمی برای سربلندی ایران عزیز تلاش نماید.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7