کد خبر: 18420| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۶ مهر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۶:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۹۱۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی در استان خبر داد.
 احمدرضا احسانی روز سه شنبه ۶ مهر در مراسم معرفی و تجلیل از فعالان روستاهای قرآنی استان با تأکید براینکه کار در حوزه فرهنگ، نیاز به دیدگاه جامعی از حوزه‌های اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و... دارد، گفت: فرهنگ استان همدان از قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌های مختلف تشکیل شده و برای توسعه فرهنگی استان باید همه این موارد را در نظر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نیاز است برای تحقق این اهداف برنامه محور باشیم، تصریح کرد: کار سلیقه‌ای همیشه جوابگو نیست؛ در حوزه سیاست فرهنگی معمولاً دچار افراط و تفریط هستیم، به برخی حوزه‌ها توجه می‌شود و برخی بخش‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: اگر در حوزه فرهنگ بتوانیم با برنامه حرکت کرده و هم‌افزایی و همکاری داشته باشیم، در سایر حوزه‌ها از جمله اقتصاد موفق خواهیم بود.
احسانی با بیان اینکه همه بخش‌ها باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرند، افزود: در این اداره کل، در کنار همه مؤلفه‌های فرهنگی، حوزه قرآن و عترت به صورت ویژه پرداخته می‌شود.
وی با بیان اینکه حوزه قرآنی یکی از حوزه‌های ارزشمند است و متناسب با سایر حوزه‌ها، به دور از موازی کاری باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: پرداختن به حوزه قرآن و عترت جهاد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی خبر داد و گفت: با هدایت آیت الله شعبانی؛ نماینده ولی فقیه در استان و با همکاری دستگاه‌های مرتبط فرهنگی، این سنده آماده شده و برش استانی آن تا پایان مهرماه تصویب می‌شود.
احسانی افزود: پیش از این در شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآنی در حوزه تأمین اعتبار و اجرایی کردن مصوبات مشکلاتی وجود داشت که با تصویب این سند، بخش عمده‌ای از این مشکلات حل خواهد شد.
وی در خصوص انتخاب روستاهای فعال قرآنی استان هم گفت: اولین دوره تجلیل از فعالان قرآنی به عنوان یکی از برنامه‌های حوزه قرآن و عترت برگزار شد و امیدوارم سال‌های آینده با کیفیت بالاتری اجرایی شود.
به‌گزارش ایسنا، در این مراسم از فعالان قرآنی ۱۴ روستای استان همدان تجلیل شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7