کد خبر: 18108| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۷ شهریور سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۵:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۱۲۱۸

دکتر کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده طی پیامی خطاب به آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، ضمن تبریک اعطای بالاترین رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، نکاتی را در رابطه با تحقق عینی «عهدنامه مدیران دولت مردمی» در حوزه زنان و خانواده بیان کرد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن پیام دکتر خزعلی به شرح ذیل است: 
                                                   
                                                    بسمه تعالی
                                                 
سپاس خدای را که دولت سیزدهم با رأی قاطع مردم قهرمان کشور به حضرت آیت‌­الله رئیسی، تلاش رئیس جمهور منتخب در معرفی وزراء و بررسی همه جانبه وزاری پیشنهادی توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و رأی اعتماد قاطع به آنان تشکیل شد.
مفتخریم که پس از سال‌ها رنج و سختی شاهد دولتی مردمی، قوی، ارزشمدار، پایبند به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم و عهدنامه‌­ای را که در اولین روز تشکیل دولت امضاء کردند سراسر حرف دل و مشکلات مردم و کشور بود.
افتخار می­‌کنیم رئیس جمهورمان در دومین روز تشکیل دولت در دور افتاده‌­ترین منطقه کشور بدون هرگونه تشریفاتی در وسط میدان حضور پیدا می‌­کند و در مقابل فردی که از مشکلاتش با فریاد گلایه دارد صبورانه می‌­شنود، و نامه و خواسته او را تحویل می­‌گیرد و دستور اقدام می­‌دهد.  
شورای فرهنگی – اجتماعی زنان و خانواده بر خود لازم می‌داند ضمن تجلیل و تقدیر از این طلیعه ارزنده ریاست محترم جمهور،  نکاتی را در رابطه با تحقق عینی «عهدنامه مدیران دولت مردمی» در حوزه زنان و خانواده بیان نماید.
در بند چهارم عهدنامه آمده است: «فساد ستیزی و نفی مطلق روابط ناسالم اداری، شناسایی زمینه­‌های فسادزا و تعارض منافع و اقدام قاطع، سریع و مؤثر در جهت رفع آنها».
یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر در کشور به وجود آمده است و مقام معظم رهبری بیش از چهل بار برای حل آن تذکر داده‌­اند کاهش نرخ باروری در کشور و کاهش جمعیت است.
حل این مشکل جوانب مختلفی دارد که انشاءالله با تصویب نهایی قانونی جوانی جمعیت و ابلاغ و پیگیری اجرای آن توسط ستاد ملی جمعیت تحت اشراف ریاست محترم جمهوری بارقه‌­های حل آن به وجود خواهد آمد.  
حل آسیب­‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده نیز از مهم­ترین دغدغه‌­های مقام معظم رهبری«مدظله‌­العالی» است که بارها جلسات مهمی در سطح مسئولین رده بالای کشوری برگزار نمودند. موضوع طلاق، تأخیر در ازدواج، اعتیاد، زنان بی‌­سرپرست و ... از عمده‌­ترین آسیب­‌های این حوزه می­‌باشد.
اما مشکلی که تعارض جدی با منافع دارد موضوع مافیای دارو و تجهیزات پزشکی است که یکی از نمادهای مهم آن در موضوع غربالگری مشهود است که زمینه­‌سازی ترویج سقط جنین جنایی شده است و منافع برخی بر حیات و نجات جان انسان­‌ها ترجیح یافته است.
گره زدن مسائل زنان به القائات معاهدات بین­‌المللی و حقوق بشر ساختگی غرب و ریل گذاری برنامه با این روش آفت دیگری است که در سال‌های اخیر مسائل زنان را تحت تأثیر قرار داده بود. در حالی که معضل اصلی آمار بالای دختران و پسران مجرد در مضیقه ازدواج بود همه تلاش­‌ها در راستای بالا بردن سن ازدواج و کاهش رسمی ازدواج و توسعه روابط آزاد شد و عملاً مواد 102 و 103 قانون برنامه ششم توسعه معطل ماند.
امروز می­‌بایست جای آن همه تلاش برای اجرای اهداف سند توسعه پایدار 2030 در حوزه زنان، با استناد به اسناد بالادستی، ابلاغیه‌­های مقام معظم رهبری در رابطه با خانواده، جمعیت و آموزش و پرورش و ... و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند سند مهندسی فرهنگی به مشکلات اساسی زنان و جوانان و خانواده توجه شود و برای حل آن تلاش نمود مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن از اولین اولویت‌ها است.
لذا شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده وظیفه خود می­‌داند که با توجه به تجربه‌­ای که از سال 67 تاکنون در حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌­ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه زنان و خانواده برعهده دارد از هرگونه مساعدت و کمکی به دولت جهادی و مردمی کار و کرامت دریغ نورزد و افتخار همراهی و همکاری با آن عزیزان را در کارنامه خود ثبت نماید.
 
کبری خزعلی
رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7