رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه خبرنگاران در وسط میدان جنگ رسانهای قرار دارند تأکید کرد: کار خبرنگار «تبلیغ اسلام از طریق نشر خوبیها» است.
نشست صمیمی حجتالاسلاموالمسلمین محمد قمی «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی» با خبرنگاران در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار در محل یادمان شهدای هفتم تیر «سرچشمه» برگزار شد.
در این دیدار که احمد مداحی «رئیس مرکز رسانه و عملیاتهای ویژه» و رضا صیادی «مدیر روابط عمومی و مشاور عالی اخبار» سازمان تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند. حجتالاسلاموالمسلمین محمدقمی بابیان اینکه خبرنگاران در وسط میدان جنگ رسانهای قرار دارند و در این جنگ دشمن علیه ما شمشیر به دست گرفته است اظهار داشت: کار خبرنگار تبلیغ اسلام از طریق نشر خوبیها است لذا برای تقدیر و تشکر از شما دلایل بسیاری وجود دارد که یکی از آن دلایل نسبت کار خبرنگاران با حق است؛ خبرنگار باید راوی حق باشد و کار شما با حقیقت و آگاهی نسبت دارد.
وی بابیان اینکه کار شما خبرنگاران مصداق مجاهدت است افزود: کار شما با آگاهی دادن به جامعه در ارتباط است که در ادبیات دینی، آن فردی که مردم را نسبت به اوضاع و احوال آگاه میسازد ارزش و جایگاه والایی دارد.
حجتالاسلاموالمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه خبرنگاری با فضایلی همچون شجاعت و صداقت پیوندی عمیق دارد، تصریح کرد: اگرچه درگذشته گونههای امروزی رسانه وجود نداشته اما انسانهایی بزرگ رسالتی همچون شما داشتهاند. از این رو می توان خبرنگاران را پیشرانان اذهان عمومی دانست.
وی درباره دلیل مضاعف ارزش کار خبرنگاری بیان کرد: ما در وسط جنگ رسانهای قرار داریم. به فرموده مقام معظم رهبری ما در این جنگ نیازمند تبلیغ هستیم. این در حالی است که هماکنون شاهد هجمههای سنگینی بر مردم هستیم و کار شما خبرنگاران در این شرایط؛ ارزش مضاعفی دارد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه اهمیت افزون کار خبرنگاری؛ نمایندگی مردم و مطالبه گری از جانب آنهاست؛ کار خبرنگاران را مصداق کار «تبلیغات اسلامی» یادکرد و گفت: به فرموده حضرت امام (ره) تبلیغ اسلام یعنی نشر خوبیها و ترسیم زشتیهاست یعنی همان کاری که شما خبرنگاران انجام میدهید.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه مردم ما با غرور و فرهیختگی مراسمهای مذهبی را برگزار میکنند اظهار کرد: معتقدم هیئت کوچک و بزرگ ندارد، چرا که مردم مطالبه گر هستند و باید قدردان آنها باشیم.
وی همچنین خبر داد در ایام محرم سال گذشته و در شرایط کرونایی؛ تنها درصد پایینی از هیئتها پروتکل ها را رعایت نکردند.
حجتالاسلامو المسلمین قمی تاکید کرد: نسل ما نسل به نسل حسینی است و این هویت و شناسنامه ما محسوب میشود و هنگامیکه محرم با نوروز مقارن می شود مردم ما با فرهیختگی این همزمانی را مدیریت میکنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه اصلیترین رویکرد ما در محرم حسینی «تعظیم شعائر» است، خاطرنشان کرد: یک وجه مهم در این ماه مشکی بودن افراد و معابر همراه با فضاسازی میدانی، صوتی و تصویری است تا چهره شهر در دهه محرم حسینی شود.
وی خبر داد از چند ماه قبل با ۱۸۵۰ فرهیخته برای برگزاری صحیح مراسم محرم حسینی در شرایط کرونایی مشورتهایی انجام شده است و از همه اهالی رسانه خواست فارغ از همه رویکردها؛ برای نسل خوبیها در این ایام، همراه سازمان تبلیغات اسلامی باشند.
بنا بر این گزارش، رضا صیادی «مدیر روابط عمومی و مشاور عالی اخبار» سازمان تبلیغات اسلامی نیز قبل از سخنان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی جلسهای دوستانه، خواستار ایدهها و نظرات خبرنگاران در تعامل بیشتر با سازمان تبلیغات اسلامی شد. ازاینرو، سازماندهی هیئتها، هماهنگ کردن هیئتها با سازمان تبلیغات اسلامی، ایجاد خلاقیتهای هیئتی بهتناسب شرایط کرونایی و توجه به عملکرد هیئتها در دهههای دوم و سوم محرم از جمله مباحث مطرح شده از سوی خبرنگاران حاضر در این جلسه دوستانه بود.
منبع:روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی