کد خبر: 17489| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۴:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۹۷۹

طی حکمی از سوی رئیس فرهنگستان علوم، دکتر فتح الله مضطرزاده عضو پیوسته فرهنگستان علوم به عنوان «دبیر شورای آینده نگری فرهنگستان علوم» منصوب شد.
شورای آینده نگری فرهنگستان علوم به منظور دستیابی به تفکری جامع و منسجم در زمینه آینده نگری کشور و پیشنهاد اولویت های علم و فناوری با توجه به اسناد بالادستی شامل سند چشم انداز توسعه کشور، نقشه جامع علمی کشور و سیاست های کلی در بخش علم و فناوری و ناظر به توسعه پایدار ایران تشکیل شده است.
در بخشی از حکم دکتر رضا داوری اردکانی خطاب به دکتر مضطرزاده آمده است: "با عنایت به تجارب گرانقدر و فعالیت‌های ارزشمند جنابعالی در زمینه مطالعات آینده نگری و آینده پژوهی بخصوص تلاش‌هایی که در فرهنگستان علوم در این خصوص انجام داده‌اید، به موجب این ابلاغ به عنوان «دبیر شورای آینده نگری» فرهنگستان علوم منصوب می‌شوید. همچنین در ادامه اظهار امیدواری شده است که این شورا با مشورت و تعامل با گروه‌های علمی فرهنگستان و تشکیل جلسات منظم و تنظیم برنامه‌های کلان و دقیق و راهبردی متناسب با اهداف فرهنگستان، بیش از پیش موفق و مؤید باشد".
دکتر مضطرزاده استاد پیشکسوت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و از چهره‌های ماندگار کشور است. وی از ماه‌های ابتدایی آغاز به کار فرهنگستان علوم تاکنون به عنوان عضو پیوسته در فرهنگستان اشتغال داشته و در این مدت علاوه بر ریاست شاخه شیمی و ریاست گروه علوم پایه فرهنگستان، چند دوره عضو شورای علمی و عضو شورای پژوهشی فرهنگستان هم بوده است. دکتر مضطرزاده سال‌ها ریاست کمیسیون مطالعات آینده نگری علم و فناوری فرهنگستان را به عهده داشته و جلسات گرامیداشت روز جهانی آینده با همت ایشان و همکارانشان در فرهنگستان برگزار شده است.
به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم، از جمله سوابق مدیریتی دکتر مضطرزاده می‌توان به ریاست دانشگاه گیلان، معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی، معاونت دانشگاه تربیت مدرس، ریاست پژوهشگاه مواد و انرژی، معاونت پژوهشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، ریاست کمیسیون صنعت شورای پژوهش‌های علمی کشور، معاونت وزیر و ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و  ریاست گروه برنامه‌ریزی مهندسی پزشکی شورای­ عالی برنامه‌ریزی اشاره کرد.

منبع:ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7