کد خبر: 17344| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۲ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۳:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۸۵۵

رئیس جمهور از روزهای 13، 14 و 15 خرداد به عنوان ایام بسیار مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور نام برد و گفت: اساس تفکر امام در نهضت و انقلاب اسلامی بر مبنای مردم بود ، امام در حرکت انقلاب به دنبال جنگ مسلحانه و چریکی نبود و راه حل مد نظر ایشان، جوشش و همفکر شدن مردم با مسیر نهضت و حرکت انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت و در آستانه سالگرد ارتحال رهبرکبیر انقلاب اسلامی، صندوق آرا را نتیجه و دستاورد مهم انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه دانست و افزود: راه حلی که امام راحل برای اداره کشور داد از طریق انتخابات و مردم بود و "میزان رای ملت است"، شعار اصلی امام راحل بود.
 دکتر روحانی با بیان اینکه امام معتقد بود مردم باید نقش اصلی و تعیین کننده در قدرت و اداره کشور داشته باشند، تصریح کرد نباید از راه امام فاصله بگیریم، روز به روز باید به امام و آرمان های امام نزدیک تر شویم و نباید اجازه دهیم که سیر قهقرایی اتفاق بیفتد.
رئیس جمهور اظهارداشت: نکند روزی خدای ناکرده از مسیر و راه امام که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است ، فاصله بگیریم و بگوییم مشارکت مردم مهم نیست، نباید کسی بگوید که این مهمترین مسئله (مشارکت مردم) مهم نیست.
رئیس جمهور افزود: 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و 47 روز پس از آن مردم پای صندوق آراء رفتند و در همه پرسی، جمهوری اسلامی ایران مورد تصویب و تأیید بیش از 98 درصد مردم قرار گرفت. کدام نهضت و انقلابی را در جهان سراغ دارید که در طول یک سال پس از پیروز انقلاب مردم را 5 بار به انتخابات دعوت کند؛ این نشان می‌دهد که مسیر امام(ره) در اداره کشور بر مبنای آراء مردم است.
دکتر روحانی گفت: همه باید کاری کنیم که مردم با راحتی، امید و نشاط پای صندوق آراء آمده و به اصلح رأی بدهند که نه تنها از لحاظ فردی بلکه از لحاظ برنامه و استراتژی هم اصلح باشد.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بدون تردید اگر یک دولت قوی با پشتوانه قوی مردم و با استراتژی و شعار روشن با جهان روی کار نبود، گذراندن 3.5 سال جنگ تمام عیار اقتصادی، سخت‌تر از آن بود که گذشت. تدبیر این دولت کاری کرد که ترامپ نتوانست از انزوا و تنهایی نجات یابد حتی متحدین سنتی آمریکا هم در کنارش قرار نگرفتند و تقریباً همه کشورهای جهان ترامپ را بخاطر خروج از برجام تقبیح یا محکوم کردند.
دکتر روحانی افزود: این کار بدون توان دولت برای اقناع افکار عمومی و سیاستمداران و سران جهان امکان‌پذیر نبود و در تاریخ سابقه ندارد که ایران در سازمان ملل و دادگاه لاهه روبروی آمریکا قرار گرفته باشد و در همه آنها آمریکا شکست بخورد. چرا اینگونه موارد گفته نمی‌شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه به تعامل سازنده با جهان افتخار می‌کنند و هیچ‌کس از تقابل با دنیا استقبال نمی‌کند، اظهار داشت: امروز همه از مذاکره حرف می‌زنند و مهم این بود که فهمیدند راه اصلی، مذاکره و تعامل با جهان است.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ما در 8 سال گذشته به دستاوردهای بزرگی دست یافتیم و به جایی رسیدیم که هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید برجام بد است و امروز پس از 8 سال فکرها یکی شده است، البته ممکن است اختلاف‌نظری در شیوه عمل وجود داشته باشد.
رئیس جمهور ادامه داد: آمریکایی‌ها با تحریم صد در صدی و جنگ اقتصادی به دنبال سرنگونی نظام بودند و به صراحت آن را اعلام می‌کردند. اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و خودشان دنبال مذاکره بودند و برای این کار یکی از مسئولین مهم کشور شرقی جهان را خدمت مقام معظم رهبری به سمت ایران فرستادند و ده‌ها بار نیز از طرق مختلف از من درخواست مذاکره کردند، آیا اینها به معنی شکست آمریکا نیست.
دکتر روحانی با بیان اینکه آگاهی، بیداری، صبر و مقاومت مردم عامل اصلی شکست آمریکا بود، تصریح کرد: اینکه امروز در وین مذاکرات به خوبی پیش‌ می‌رود بخاطر صبر مردم است و این پیروزی‌ها بخاطر صبر مردم، تدبیر دولت و ارشاد و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری به دست آمده است. ضمن اینکه برای این پیروزی‌ها بهای سنگینی پرداخت کرده‌ایم.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت با شیوه‌هایی از جمله افزایش درآمدهای مالیاتی، عرضه سهام دولتی در بازار، انتشار اوراق و صرفه‌جویی در بودجه مسیر تأمین بودجه و اداره کشور را طی کرد و یک ریال از بانک مرکزی برای تأمین بودجه استقراض نکردیم و از پایه پولی نیز استفاده نشده است و با تدبیر دولت بود که کالاهای اساسی در بازار حتی در دوران کرونا، نایاب نشد.
دکتر روحانی اضافه کرد: در 2 ماهه اول امسال مبلغی که برای بودجه عمرانی پرداخت شده بیش از 5 برابر 2 ماهه اول پارسال است و این نشان می‌دهد که ملت زنده است و مقاومت می‌کند. آقای بایدن ماه‌ها قبل در تبلیغات انتخاباتی رسماً اعلام کرد که اگر پیروز شود به برجام باز می‌گردد و زمانی این را گفت که در رقابت تنگاتنگ با رقیب خود قرار داشت و این نشان می دهد که نظر مردم آمریکا هم بر این مبنا بوده است و از آنجا که مردم آمریکا به بایدن رأی بیشتری دادند، لذا آنها هم فهمیدند که راه اصلی تعامل و مذاکره است. از این‌رو در وین پای میز مذاکره آمدند.
رئیس جمهور تاکید کرد: امروز مسایل اصلی با آمریکا حل و فصل شده است و اگر اراده بر این باشد که در این دولت این کار انجام شود، این دولت این کار را انجام داده است و دولت به وعده‌ای که به ملت ایران برای لغو تحریم داد وفادار بود و یکبار در سال 94 و بار دیگر در 1400 آن را شکستیم.
دکتر روحانی با بیان اینکه در موضوع کرونا هم به مردم وعده دادیم که تا پایان دولت آن را مهار می‌کنیم، گفت: امروز در کرونا از قله به سمت سرازیری در حال حرکت هستیم و در پایان دولت این ویروس را مهارشده تحویل دولت بعد خواهیم داد.
رئیس جمهور اهمیت افتتاح‌های روز پنج‌شنبه را مورد اشاره قرار داد و گفت: با این افتتاح‌ها، علامتی را به دنیا و ترامپ و دیگران دادیم و کمر آنها را شکستیم. آنها دیدند علیرغم فشار فقط در یک روز ده‌ها هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف طرح به افتتاح می‌رسد و از هفته آینده در روزهای دوشنبه نیز افتتاح خواهیم داشت تا آمریکایی‌ها و بدخواهان بفهمند که ایران در مسیر تولید استوار ایستاده و فرمان جهش تولید را اجرایی می‌کند و بر این اساس آخرین پنج‌شنبه افتتاح روز عیدغدیر خم خواهد بود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7