کد خبر: 17282| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۷ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۲:۵:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۷۵

دکتر صالحی، در پیامی که به مناسبت اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد صادر کرده بود، این جشنواره را شناسنامه گویایی از قدرت روزافزون دنیای تفکر و اندیشه‌ورزی از قاب دوربین فیلمبرداری و با هدف ترویج معارف غنی مسجد توصیف کرد.
دکتر سید عباس صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد پیامی صادر کرد.متن پیام مذکور که توسط «عادله کشمیری» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در آیین اختتامیه این جشنواره که عصر که روز پنج شنبه 6 خرداد برگزار شد به شرح ذیل است:
 
مسجد در فرهنگ غنی و دیرپای ایرانی اسلامی نقشی بی بدیل در حفظ و اشاعه آئین ها، پاره فرهنگ ها و آداب و رسومی دارد که در طول تاریخ مردم را به سوی تعالی سوق داده اند. مسجد از دیرباز مامن روح و آرامش بخش حال بوده و اسباب رشد فضایل اخلاقی و نشاط معنوی را فراهم آورده است.
 
مسجد نخستین نماد عینی تمدن اسلامی، علاوه بر اینکه پایگاه دینی به شمار می رفته، نخستین کانون فعالیت های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی مسلمین هم بوده است.
 
در دنیای امروز انتشار و صدور فرهنگ ناب ایرانی و جلب نظر به سوی آموزه‌های صحیح دینی، نیازمند استفاده درست و به هنگام از گونه‌های مختلف هنری به ویژه فیلم و صنعت سینما است و فیلم می‌تواند به عنوان زبانی هم‌افزا، زمینه‌ساز صدور فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی به دیگر کشورها باشد.
 
برگزاری «چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد» که با ذوق وافر و همت بلند جوانان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نضج گرفته است، شناسنامه گویای از قدرت روز افزون دنیای تفکر و اندیشه ورزی از قاب دوربین فیلمبرداری و با هدف ترویج معارف غنی مسجد است.
 
بنیادی‌ترین موضوع در عرصه مسجد و آموزه‌های فرهنگی هنری، عنایت به آموزه‌های انسان‌ساز توحیدی است که هنرمندان فیلم‌ساز مسجد می‌توانند با بهره‌گیری از آیات روح بخش قرآن کریم، سبک زندگی ایرانی اسلامی را در قالب فیلم‌های کوتاه به تصویر بکشند.
 
از حضور موثر هیئت داوران و تمامی تلاشگران و فعالان مسجدی و هنرمندان ایران زمین که خالصانه به خلق این رویداد ارزشمند همت گمارده اند، تقدیر می کنم و از خداوند متعال برای برگزار کنندگان این جشنواره به میزبانی استان گلستان آرزوی سعادت و سلامت دارم.
 

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7