کد خبر: 17167| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۰:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۵۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دستاوردهای حاصل شده در دوران کرونا در بخش آموزش عالی کشور نشان می دهد که سرمایه خوبی از نظر فکری و مدیریتی همچنین فناوری در اختیار داشتیم که شاید به نوعی به آن توجه کامل نمی‌شد و مغفول مانده بود.
دکتر منصور غلامی روز یکشنبه در «همایش ملی تبادل تجارب آموزش الکترونیکی در مراکز آموزش عالی» به صورت مجازی حاضر شد و به ایراد سخنانی در خصوص دستاوردهای آموزش عالی پرداخت.
وی اظهار داشت: دانشگاه ها در یک بازه زمانی ۳۰ تا ۴۰ روزه بعد از شیوع ویروس کرونا، سیستم آموزشی خود را برای آموزش های الکترونیکی در سطح بالایی قرار دادند.
وزیر علوم گفت: دوره های ویژه و استثنایی از آموزش را در وزارت علوم مرور می کنیم که پر از دستاوردهای افتخارآمیز است؛ وقوع شرایط ناشی از بیماری کرونا به نوعی همه دنیا را در حوزه های فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از قبل پیش بینی نشده، قرار داده است.
غلامی افزود: یکی از بخش هایی که با سرعت توانست خود را با شرایط تطبیق دهد، آموزش عالی بود که در دانشگاه های دنیا این حرکت با سرعت خوبی رخ داد و در کشور ما نیز بیشتر مراکز علمی آموزشی در یک رویکرد جدید به سمت استفاده از فناوری های جدید و استفاده از امکانات فضای مجازی برای ادامه آموزش ها حرکت کردند.
وزیر علوم ادامه داد: ارزیابی ها نشان می دهد با وجود ناگهانی بودن این اتفاق، دانشگاه ها در یک بازه زمانی ۳۰ تا ۴۰ روزه بعد از شیوع ویروس کرونا، سیستم آموزشی خود را برای آموزش های الکترونیکی در سطح بالایی قرار دادند.
به گفته غلامی،
وی گفت: آنچه که محقق شده است، بیشتر از چیزی است که در ابتدای سال ۹۹ موجود بود. سرمایه به دست آمده، تجربه دانشجویان، اعضای هیأت علمی و مدیران همچنین تکمیل و به روز رسانی بخش های مختلف فناوری اعم از نرم افزارها و سخت افزارها، در حوزه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر علوم تاکید کرد: این امر در برنامه های آتی آموزش عالی کشور مورد توجه است و در معاونت آموزشی، دفتر گسترش و شورای گسترش وزارت علوم این سرمایه حفظ می شود و در خدمت بهبود و ارتقای آموزش عالی از نظر کیفی و کمی قرار می گیرد.
ادامه دارد...

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7