کد خبر: 16836| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۱۹ فروردین سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۵:۳۳:۰ | تعداد بازدید: ۱۴۷۰

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: آموزش عالی و آموزش و پرورش در تمام کشورها از جایگاه خوبی برخوردار بوده و پیشرفت و توسعه همه کشورها در قبال کیفیت قوانین آن است.
دکتر علیرضا منادی سفیدان، صبح امروز ۱۹ فروردین‌ماه، در نشست جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، مطرح کرد: اولین سفر استانی ما به استان خراسان رضوی صورت گرفته است و مجلس یازدهم کمی خراسانی‌تر بوده است.
وی افزود: آموزش عالی  و آموزش و پرورش در تمام کشورها از جایگاه خوبی برخوردار بوده و پیشرفت و توسعه همه کشورها در قبال کیفیت قوانین آن است و نکته مهمی است که هرچه قانون باکیفیت‌تر، آموزش نیز با کیفیت‌تر خواهد بود. در تلاشیم در کمیسیون آموزش، موضوع قوانین و نظارت بر این موارد را درست انجام دهیم.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: خدا را شاکریم که جمع فرهیخته بسیار دلسوزی دور هم هستیم و کارهایی بسیار ارزشمند انجام شده است، با دست پر به خراسان آمده‌ایم و در ادامه پیش خواهیم رفت. برای آموزش، ۲ هزار میلیارد تومان و ۱۰ هزار میلیارد برای نوسازی مدارس داشته‌ایم. امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳ دانشگاه برتر تخصیص بودجه داشته‌‎ایم و علاوه بر ۴۵ درصد افزایش، حدود ۵۳ میلیارد افزایش بودجه برای دانشگاه فردوسی داشته‎‌ایم و دیگر دانشگاه‌ها حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش بودجه داشته اند.
منادی سفیدان اظهار کرد: امروز نرخ دستمزد معلم یا استاد دانشگاه را به واقعیت نزدیک‌تر کرده‌‎ایم، دانشگاه‌ آزاد هم باید این نرخ را افزایش دهد. در حوزه فرهنگی دو مصوبه بود که هردو مصوبه تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بدون بودجه شکل گرفت و ۷۰ میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت و سازمانی دیگر تشکیل شد با عنوان ازدواج دانشگاهیان که  هنوز به صحن شورای انقلاب فرهنگی نرسیده و ۳۰ میلیارد تومان برای این کار درنظر گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: ۷۰  میلیارد تومان برای دانشگاه پیام نور، ۷۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه فنی و حرفه ای و برای پردیس‌های وزارت علوم هرچه توانسته‌ایم بودجه گرفتیم. باید بتوانیم علم و دانش را حمایت کنیم، معیشت اساتید باید به عنوان مساله‌ای مهم درنظر گرفته شود، ما نیز به این دانشگاه آمده‌ایم تا مشکلات را بشنویم و در حل این مشکلات قدم‌هایی را برداریم.

منبع:خبرگزاری خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7