کد خبر: 16339| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۸ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۱۶۲۱

وزیر بهداشت گفت: سالی که گذشت سال سختی بود که پیش از انقلاب و پس از آن سالی به این سختی تجربه نشد، اما ما با مدیریت بهره ورانه آن را به خوبی پشت سر گذاشتیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دومین جشنواره بیمارستان بهره ور گفت: شهدای مدافع سلامتی که بخاطر سهل انگاری دیگران جان خود را از دست داده اند داغی است که همیشه بر دلم می ماند.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای دکتر سعید نمکی خطاب به مسؤولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی نمونه کاملی است که این مجموعه بعنوان زیرساختی کارا برای افزایش بهره وری دانشگاههای کشور استفاده شود، امروز را آغاز آزمایشی این سامانه در سطح کشور اعلام می کنم.
وی ادامه داد: بهره وری و افزایش بهره وری تنها راه برون رفت از شرایط سختی است که کشورهای درحال توسعه با آن مواجه هستند.
دکتر نمکی افزود: تفاوت بین طول عمر و کیفیت زندگی را باید مور توجه قرار داد که نشان می دهد افزایش طول عمر در نظام سلامت با بهره وری مساوی نیست.
وی گفت: اگر اندیشه افزایش بهره وری را سطحش را بالاتر ببریم هیچ ساختاری در ساختار مملکت موفق نیست مگر اینکه انها به افزایش کیفیت بهره وری زندگی مردم فکر کنند.
وی افزود: ما در کیفیت زندگی کار زیاد داریم، این مملکت با منابع محدود نیاز به کسانی دارد که برای افزایش بهره وری و کیفیت کار کنند.
وی ادامه داد: ما امروز خیلی از منابع کشور را دور می ریزیم، می شود از این منابع بهتر بهره برد.
دکتر نمکی گفت: بیمارستان آخر خط ماست، گرچه افزایش بهره وری مؤثر است اما نه به اندازه سرچشمه
وی افزود: ما منابع را در بخشهای دیگر وزارت بهداشت در مان و آموزش پزشکی مدیریت می کنیم.
وی ادامه داد: سالی به اندازه سختی امسال در بعد از انقلاب از نظر منابع مالی نداشتیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نگاه برنامه ریزی و بهره وری سبب شد خیلی ازکارها انجام شود وگر نه بدون نگاه آینده نگر، وسط کار زمین می خوردیم.
دکتر نمکی گفت: برای نگاه بهره ورانه در شیوه های آموزش و دوره های طولانی باید تجدید نظر شود که انقلابی در تربیت نیرو ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: باید نگاه را تغییر داد اگر یک ریال برای پیشگیری خرج کنیم هزار برابر در آخر خط بیمارستانها صرفه جویی می شود.
دکتر نمکی خاطر نشان کرد: انتظار دارم از اندیشه بهره ور بعنوان حرکت زیربنایی همه استفاده کنند و این حرکت بزرگ در دیگر دانشگاه ها آغاز شود که اگر ریالی خرج می شود تأثیر آن در جی دی پی را شاهد باشید.
اجرای ۹ طرح در قالب رزمایش کمک‌های همدلی
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای ۹ طرح در قالب رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه خبرداد.
حجت الاسلام غلامرضا عادل در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به تأثیرات اقتصادی شیوع کرونا بر معیشت مردم گفت: در قالب رزمایش همدلی از منابع موقوفات، نذورات و کمک‌های خیرین، رزمایش همدلی پارسال برگزار شد.
وی افزود: در این رزمایش یک و نیم میلیون بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان با همکاری هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه به نیازمندان توزیع شد.
حجت الاسلام عادل گفت: هیأت امنای مراکز افق در امامزاده‌ها مسؤول شناسایی نیازمندان و اهدای بسته‌ی معیشتی با رعایت تکریم آنان بودند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پارسال با همکاری هیأت امنای امامزادگان ۲۰ میلیون ماسک، ۵۰ هزار گان (لباس ویژه کارکنان نظام سلامت) تولید و توزیع شد.
وی افزود: ۱۰۰ کپسول اکسیژن به منظور استفاده بیماران در منازل و کاهش بار بیمارستان‌ها نیز با همکاری خیرین تهیه و اهدا شد.
حجت الاسلام عادل گفت: با استفاده از ظرفیت زائرسرا‌های همجوار با امامزادگان و همچنین شبستان‌های برخی از امامزادگان، نقاهتگاه‌هایی با ظرفیت ۱۳۰ هزار بیمار در سراسر کشور به صورت آماده باش در آمد تا در صورت نیاز استفاده شود.
سرمایه گذاری در بخش سلامت، درست‌ترین سرمایه گذاری است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از بزرگترین کار‌های ریاست جمهوری، طرح تحول نظام سلامت و سرمایه گذاری در بخش سلامت بود.
به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سعید نمکی در جشنواره بیمارستان‌های بهره ور با محوریت مدیریت هوشمند کرونا با بیان اینکه ما نمی‌دانیم چه طوفان‌هایی در راه است افزود: سرمایه گذاری در بخش سلامت یعنی درست‌ترین سرمایه گذاری.
وی گفت: با افزایش تخت بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت، ما یک و شش دهم تخت داریم، اما کشور‌های پیشرفته پنج تا شش برابر تخت داشتند با این وجود کسی پشت در‌ها نماند. این مهم به خاطر عشق و نگاه بهره ورانه بود.
وزیر بهداشت افزود: راه اندازی دو هزار و پانصد تخت آی سی یو در امسال، با پروتکل‌های امروزی پنج سال طول می‌کشید، اما با مدیریت بهره ورانه، سه ماهه این کار را انجام دادیم.
دکتر نمکی درباره مدیریت کووید ۱۹ در این مدت گفت: یکی از تعاریف بهره وری شکر نعمت‌های الهی است و یکی از ابزار بهره وری عشق است. در مدت شیوع ویروس کووید ۱۹ آنچه ما داشتیم در مقایسه با دیگران خیلی بالا نبود.
وی افزود:، ولی با مدیریت بهره ورانه و نگاه جهادی برگرفته از دفاع مقدس حتی بیماران غیرکرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدن و کار‌های درمانی آن‌ها انجام شد.
دکتر نمکی گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای گستره کشوری در این سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی تلاش کنند.
وزیر بهداشت گفت: ما باید بتوانیم رضایت مردم را ارزیابی کنیم تا کیفیت را افزایش دهیم. مثلا پنجاه درصد از غذای بیمارستان ناراضی بودند که می‌توان با تمهیداتی آن را دلپذیر کرد و بهره وری را ارتقا داد و این نگاه بهره ورانه را به تمام معاونت‌ها گسترش داد.
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7