کد خبر: 15457| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۵ آذر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۴۵۷۶

جلسه 258 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد رییس هیئت عالی جذب اعضای هیأت علمی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
 
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر کی نژاد در این جلسه با تأکید بر اجرایی شدن احکام صادره دیوان عدالت اداری اظهار داشت: مراجع نظارتی و ضابط قضایی باید بر اجرایی شدن این احکام نظارت و رسیدگی داشته باشند.


وی با اشاره به معرفی بورسیه‌های مورد تأیید هیأت عالی جذب به دانشگاه‌ها افزود: طبق قانون، اگر دانشگاه بورسیه‌ خود را به دلایل مختلف جذب نکند، به مدت 5 سال نمی‌تواند در آن رشته اعلام نیاز برای فراخوان کند.
رئیس هیأت عالی جذب در ادامه سخنان خود، بر لزوم اجرایی شدن بند "ز" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه و بند "پ" ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه برای مشمولین این بندها در مجلس از جمله کارمندان ایثارگر و خانواده معظم شهدا و آزادگان، بر اساس مصوبه هیأت عالی جذب تأکید کرد.



در ادامه دکتر سید صدرالدین صدری نوش آبادی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به آئین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی گفت: طبق این قانون متقاضيان جذب به ترتیب به صورت پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی جذب می‌شوند چرا که فلسفه این روند قانونی به منظور بررسی توانايی علمی و صلاحیت عمومی متقاضی است.
وی در ادامه از اختصاص 310 مجوز جذب نخبگان به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، آموزش و درمان پزشکی خبر داد و گفت: سهم وزارت علوم از این سهمیه‌های جذب نخبگان 250 سهمیه و وزارت بهداشت 60 سهمیه است. البته این سهمیه‌ها بر اساس تقاضای مشترک معاونت علمی و فناوری با وزارتین علوم و بهداشت است.
همچنین دکتر محمدرضا رضوان طلب رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم تصریح کرد: احکام صادره دیوان عدالت اداری برای جذب بورسیه‌ها فصل الخطاب است و در وزارت علوم، هیچ دانشگاهی اجازه ندارد که حتی برای اجرای این احکام تأخیر داشته باشد. بنابراین اجرای این احکام لازم الاجراست.
وی ادامه داد: 152 بورسیه بلاتکلیف به این صورت است که یا حکم دیوان عدالت اداری دارند یا جایابی نشدند و یا اینکه جایابی شدند اما دانشگاه ظرفیت ندارد که بر این اساس مقرر شد هر کدام به پنج دانشگاه تعیین شده، معرفی و در یک دانشگاه جذب شوند.
دکتر رضوان‌طلب با تأکید بر اینکه سازوکارهای مربوط به جذب تعریف شده و مشخص است، خاطرنشان کرد: پرونده متقاضی جذب ابتدا به هیأت اجرایی برای اعلام نظر ارسال می‌شود بعد از آن اگر نظر هیأت اجرایی مخالف بود متقاضی بر اساس ماده ٢٠ قانون رسیدگی به شکایات هیأت عالی می‌تواند درخواست تجدید نظر کند و اگر مجدداً نظر هیأت اجرایی مخالف بود، می‌تواند درخواست تجدید نظر از هیأت مرکزی کند و درصورت رد شدن هم در آخر می‌تواند از هیأت عالی جذب پیگیری کند که برای هر کدام از این مراحل درخواست تجدید نظر 2 هفته و در مجموع 8 هفته فرصت است.
همچنین دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در این جلسه درمورد لیست انطباق نیازهای دانشگاه‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی اظهار داشت: در حال حاضر این لیست بر اساس مأموریت و نیازهای دانشگاه‌ها در حال به‌روزرسانی است و تلاش است که پذیرش فراخوان امسال بر اساس آمایش آموزش عالی انجام و اجرایی شود.



در ادامه دکتر جواد محمدی دبیر هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: خطاب اصلی این بیانیه به جوانان است و قطعاً اساتید دانشگاه در تربیت جوانان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند.
وی تصریح کرد: هیأت عالی جذب برای اجرایی شدن هر چه بهتر بیانیه گام دوم انقلاب باید با دقت بیشتری صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان جذب را بررسی کند.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیأت‌های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی قوچان، صنعتی همدان، پیام نور، جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه، علوم و فنون دریایی خرمشهر، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، علوم پزشکی بوشهر، علوم پزشکی بیرجند، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی گناباد، علوم پزشکی زاهدان، علوم پزشکی زنجان، علوم پزشکی شهر کرد، علوم‌پزشکی کردستان و علوم‌پزشکی قم تأييد صلاحیت شدند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7