کد خبر: 14894| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۳ مهر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۱۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۷۹

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از تلاش‌های صورت گرفته برای عدم ورود نظرات شخصی به طرح تربیت جنسی و جمع‌بندی دیدگاه‌ها درباره این طرح تا دو ماه آینده خبر داد.
«محمود احمدی طهرانی» دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره سرانجام طرح تربیت جنسی اظهار داشت: از شورای عالی انقلاب فرهنگی بابت اینکه این طرح را تاکنون پیش برده است، تشکر می‌کنیم.در یک مرحله‌ این طرح از سوی شورا در اختیار وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت تا  درباره آن اظهارنظر کند و وی طرح را به دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داد، از این رو ما از همکاران درخواست کردیم طی یک پژوهش فشرده روی موضوع تربیت جنسی کار کنند که اکنون نیز در دست بررسی است.
«تربیت جنسی» موضوع بسیار حساسی است
وی ادامه داد: این موضوع از یک طرف بسیار حائز اهمیت بوده و از طرف دیگر یک موضوع بسیار حساس است. در خصوص تربیت جنسی باید کاری صورت بگیرد که هم موثر واقع شود و هم از پیش حساب‌شده باشد. در حال حاضر یک کارگروه به شکل جدی روی موضوع تربیت جنسی کار می‌کنند و زمانی که به یک نتیجه مطلوب برسند ما آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهیم کرد و در ادامه کار هم سعی می‌کنیم تاثیرگذاری خودمان را داشته باشیم.
نظر شخصی در طرح تربیت جنسی نباید راه یابد
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره زمان اجرای طرح تربیت جنسی گفت: در حال حاضر نمی‌توان زمان مشخصی اعلام کرد، اما تلاش می‌شود کارها به سرعت جمع و جور شود. سعی می‌شود در طرح تربیت جنسی یک اعتبار به وجود بیاید و تبدیل به یک نظر شخصی نشود و امیدارم تا یکی دو ماه دیگر دیدگاه‌های ما درباره طرح تربیت جنسی جمع‌بندی شود. در حال حاضر پیش نویس این طرح وجود دارد، البته من شخصا به آن ورود محتوایی پیدا نکردم، زیرا در مرحله کار کارشناسی دبیرخانه است.
امانی طهرانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اختیاری شدن حضور دانش‌آموزان در مدارس، مدیران مدارس در این زمینه چقدر با والدین همکاری دارند؟ گفت: از ابتدای سال تاکنون من از 9 مدرسه بازدید داشتم و شاهد بودم که خانواده‌ها، مدیران و معلمان به خوبی این مساله را کنترل و برنامه‌ریزی می‌کنند.
حضور دانش‌آموزان در مدارس کم شده بود
امانی ادامه داد: خوشبختانه اکنون این اتفاق افتاده است و مدارس طوری مدیریت کردند که دانش‌آموزان به صورت گروهی به مدرسه رفتند و آموزش‌های مجازی نیز برگزار می‌شود. در طول زمان که شرایط تغییر کرده، میزان حضور و عدم حضور دانش‌آموزان نیز تغییر کرده است به عنوان مثال در دو هفته پیش من شاهد بودم مقداری از حجم حضور دانش‌آموزان کاسته شده بود، زیرا حس کردیم کشور وارد دوره نگران‌کننده‌تری شده است.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: در مصوبه این شورا درباره بازگشایی مدارس، اعلام کردیم که مطلقا از وضعیت‌های سفید و زرد و قرمز استفاده نشود، یعنی این مصوبه در سطح کلان بوده است و مربوط به دوره بیماری‌های واگیردار است نه صرفا کرونا.
نهاد مسئول بازگشایی و بستن مدارس ستاد ملی مقابله با کروناست
امانی با تاکید بر اینکه در این مصوبه ما به شکل عام شرایط را در نظر گرفتیم، گفت: ما باید بپذیریم در این کشور نهاد مسئول حرف آخر را می‌زند و نهاد مسئول حوزه بهداشتی و درمان هم وزارت بهداشت است. نهاد مسئول بازگشایی و بستن مشاغل و مدارس نیز ستاد ملی مقابله با کرونا است. ما بعضا می‌بینیم یک پزشک  نظری می‌دهد و در فضای مجازی پخش می‌شود که کجاها را ببندند و کجاها را باز کنند، اما در آخر این وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هستند که باید اعلام نظر نهایی کنند.
وی اضافه کرد: طبیعتا وزارت آموزش و پرورش در این شرایط با نهادهای مسئول تصمیم گرفته و آن را اجرا کرده است. امروز دانش‌آموزی در کشور بدون متولی یادگیری نیست، یعنی هر دانش‌آموزی معلمش را می‌شناسد و با او در ارتباط است.
مساله اصلی اینترنت است نه شاد
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره قابلیت‌های اپلیکیشن شاد گفت: شاد در ابتدا امکانات محدودی داشت، اما مرتب در ویراست‌های جدید امکانات جدیدی بر آن افزوده شد. امروز اپلیکیشن شاد قابلیت گفت‌وگوی زنده دارد و تا 24 ساعت قابل ذخیره است و دانش‌آموزان می‌توانند در آن بازه زمانی که به کلاس دسترسی نداشتند، از گفت‌وگوی ذخیره شده استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه مساله اصلی اینترنت است نه شاد،‌ گفت: یک سری امکانات جدید هم باید در آ‌ینده به شاد اضافه شود مانند امکان حضور و غیاب. نرم‌افزار شاد یک برنامه کاربردی است که هر بار باید مانند سایر نرم‌افزارها نسخه جدیدش ارائه شود. مهمترین مشکل در حال حاضر مربوط به نرم‌افزار شاد نیست، بلکه مساله اصلی اینترنتی است که باید شاد را پشتیبانی و تغذیه کند.
خانواده‌ها و معلمان از شبکه‌ رشد استفاده کنند
امانی بیان کرد: در کنار شبکه شاد ما شبکه رشد را داریم که دارای مواد آموزشی قابل استفاده است. به نظرم خانواده‌ها و معلمان باید به طور جدی از شبکه‌ رشد استفاده کنند. در این میان تلویزیون هم به کمک آمده است و هر کسی هر کاری که از عهده‌اش برآمده، انجام داده است.
دبیرکل  شورای عالی آموزش و پرورش درباره فعالیت شبکه استانی گفت: من در سفری که به یکی از استان‌ها داشتم، دیدم که شبکه‌های استانی مطالب آموزشی و درسی را نیز پخش می‌کنند. به عنوان مثال شبکه اشراق زنجان تولیدات زیادی در زمینه مطالب درسی در قالب فیلم داشته است، آنها حتی در حوزه کاردانش و فنی و حرفه‌ای نیز وارد شدند.
امانی طهرانی در پایان اظهار داشت: مجموع تلاش‌هایی که شده نشان می‌دهد، موضوع از حالت دستوری خارج شده و همه تلاش می‌کنند آموزش ادامه یابد. معلمان هم تمام محتوای خود را برای دانش‌آموزان به اشتراک گذاشتند. البته یک بخش عمده که دیده نمی‌شود، گروه‌های اختصاصی است که معلمان آن را ایجاد کرده‌اند و در آن فعالیت دارند. در آنجا معلمان سخاوتمندانه تولیدات خود را به اشتراک می‌گذارند.

منبع:ایلنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7