کد خبر: 14525| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۳۱:۰ | تعداد بازدید: ۱۶۹۲

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری نمایشگاه سوگ حسین(ع) به عنوان اقدامی در جهت نمایش فرهنگ عزاداری حوزه‌های انتخابیه نمایندگان و آغازی برای مراودات فرهنگی و هنری مجلس و این سازمان یاد کرد.
در سومین روز برگزاری نمایشگاه سوگ حسین(ع) رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بدو ورود به مجلس شورای اسلامی از این نمایشگاه بازدید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین قمی محمد قمی در بیان هدف از برگزاری نمایشگاه سوگ حسین (ع) در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ عاشورایی رکن فرهنگ ایرانی – اسلامی است و هر کجا بخواهیم فرهنگ ایرانی را به نمایش درآوریم یکی از مهمترین جلوه‌ها و تشعشعات آن همین فرهنگ عاشورایی است.
وی ادامه داد: ایران به دلیل گستردگی، تنوع و تکثر فرهنگی که دارد از یک عینیت و ترسیم فرهنگی مشخص برخوردار نیست چرا که اقلیم و زیست بوم‌های متعدد ایران، روش‌های مختلفی را برای بروز فرهنگ خود مشخص کرده‌اند کما اینکه تحقق این مهم را می‌توان در شیوه‌های متفاوت عزاداری در استان‌های مختلف مشاهده کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: انتخاب آثار هنرمندان از حوزه‌های انتخابیه نمایندگان مردم در خانه ملت یکی از مواردی بود که سعی کردیم در برگزاری این نمایشگاه رعایت کنیم تا نمایشی از آثار هنرمندانه تمام نقاط کشور باشد که در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند.
قمی تصریح کرد: تصاویر به نمایش درآمده در این نمایشگاه به برکت محبت سید‌الشهدا (ع) جان گرفته‌اند و حس و حال محرم را در وجود بازدیدکنندگان زنده می‌کنند و می‌توان گفت یک نمایشگاهی از فرهنگ ایرانی است که جلوه‌هایی از عزاداری سیدالشهدا (ع) در آن مشهود است.
وی اظهار کرد: بی‌تردید بهترین مکان برای برگزاری این نمایشگاه خانه ملت بود ضمن اینکه حوزه هنری برای آغاز همکاری با مجلس یازدهم این نمایشگاه را با عنوان باب مراودات فرهنگی و هنری موثر برگزار کرده است که امیدواریم منشأ خیر باشد  و نمایندگان با بازدید از آن بیش از پیش به عظمت و شکوه متکثر فرهنگ عاشورایی در ایران واقف شوند چرا که هر کدام از این تابلوها نمایشگر فرهنگ عزاداری یک استان است.

منبع:خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7