کد خبر: 13874| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۳ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۷۴

رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه خود را ملزم به همکاری با مجلس و دولت و همه نهادهای انقلاب برای خنثی کردن توطئه های دشمنان می داند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: در فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب برای نمایندگان محترم مجلس نکات و راهبرد‌های بسیاری برای مجلس و کل کشور بیان شد.
وی گفت: از نکات مهم سخنان ایشان، ضرورت انسجام و وحدت ملی بود که در قوه قضاییه خود را موظف به آن می‌دانیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در برخورد با متجاسران و مفسدان، جدی هستیم و به هیچ عنوان ملامت ملامتگران ما را در این مسیر دچار سستی نخواهد کرد و برخورد‌های قضایی جایگزین سستی‌های مدیریتی نیست.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مدیریت کشور درحوزه‌های اجرایی نیازمند کار مقتدرانه و برنامه ریزی شده و لازمه ایران قوی، اقتصاد قوی است و اقتصاد قوی، نیازمند مدیران قوی است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه حمایت از مدیران قوی خطرپذیر و شجاع در دستور کار ماست، گفت: باید توجه داشت راه حل مشکلات کشور در درون کشور است و به دشمن خارجی هر جا امتیاز داده ایم، بیشتر باج خواهی کرده اند و دنبال تضعیف کشور افتاده اند.
وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها با ظرفیت‌های خود باید پای کار نهضت تعاون و احسان بیایند. قوه قضائیه هم برای دسترسی آسان مردم به محرومان و توجه به خانواده زندانیان، خود را موظف می‌داند و تفاهم نامه با کمیته امداد برای عدم پرداخت هزینه دادرسی در همین راستا بود.
 تاکید رئیس قوه قضاییه بر حفظ ارزش‌های اخلاقی در جامعه 
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با یادآور شدن سالگرد حمله رژیم پهلوی به مسجد گوهرشاد افزود: ایستادگی مردم در مسجد گوهرشاد برای حفظ حجاب و عفاف بود.
وی گفت: امروز حفظ ارزش‌های اخلاقی در جامعه هم اقتضای شرع و هم قانون است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی افزود: تاکید ما این است که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید دقت داشته باشند تا ارزش‌های اخلاقی حفظ شود، زیرا حفظ این ارزش‌ها باعث حفظ خانواده‌ها و فرد در جامعه است.
وی گفت: امروز هجمه‌های دشمن به همه نظام به ویژه به دستگاه قضا بسیار زیاد است، اما عملکرد دستگاه قضا پیش چشمان همه کاملا آشکار است.
رئیس قوه قضائیه افزود: ضابطان قوه قضاییه به حفظ حقوق مردم، متهمان و ارباب رجوع زیر نظر دادستان و قاضی؛ مقید و موظفند، اگر هم جایی ضابطی تخلف کرد باید قبل از هرکس خود ضابطان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی گفت: هجمه به قوه قضاییه قطعا در عزم راسخ دستگاه قضا برای برخورد با مفسدان و قانون شکنان خللی وارد نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: امنیت جامعه خط قرمز ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ کسی کوچکترین حرکتی برای ضربه زدن به امنیت جامعه و اخلال در امنیت انجام دهد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7