کد خبر: 10378| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۲ اسفند سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۳۳۵۰

رییس قوه قضاییه خطاب به دادستان‌های سراسرکشور گفت: به احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنید.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در جلسه مسئولان عالی قضایی ضمن تشکر از جامعه پزشکی و رسانه ای کشور خطاب به دادستان های سراسرکشور افزود: سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست.
وی ادامه داد: احتکاراقلام بهداشتی درشرایط فعلی بازی باجان مردم است نمی‌توان ازاین مساله گذشت.
رییس قوه قضاییه ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی همکاران قضایی در ترخیص زندانیان اظهار داشت: از همه ظرفیت های بخشنامه فعلی برای اعطای حداکثری مرخصی به زندانیان استفاده کنید.
هفته گذشته پنجم اسفندماه نیز رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: امروز سلامت اجتماعی و سلامت مردم جزو ضروری‌ترین مسائل کشور و از وجوه مهم حقوق عامه است که توجه به آن نیازمند نگاه و همراهی همگانی است.
وی ادامه داد: مسئول صیانت از سلامت مردم وزارت بهداشت است که وارد میدان شده و در ستاد وزارتخانه و استان‌ ها فعال شده و هم در حوزه بهداشت، هم در بحث درمان و هم در زمینه پیشگیری اقداماتی صورت گرفته و گزارش‌ های آن نیز از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود.
رییس دستگاه قضا در عین حال متذکر شد: علاوه بر وزارت بهداشت و ستادی که با حضور نمایندگان دستگاه ‌های مختلف از جمله قوه قضاییه برای مقابله با کرونا تشکیل شده، یک همت همگانی و همکاری همه بخش‌ها و مسئولان در برخورد همه ‌جانبه با این مسأله لازم است.
رییسی اظهارداشت: باید به مردم اطمینان داده شود که با همت همه دستگاه‌ ها و رعایت همه اصول و نکات ضروری در حوزه بهداشت و تسلط روزافزون مسئولان بهداشتی و درمانی در خصوص کرونا، سلامت و امنیت روانی آن‌ ها افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات و ... گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.
مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.
با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.      
همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.
روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.
از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.     
در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.  
با وجود این تلاش بر اساس اعلام کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته به ۹۷۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
با این حال پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7