کد خبر: 10214| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۷ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۱۹

رئیس قوه قضاییه با اعلام خبر تشکیل پرونده برای پیگیری شهادت سردار سلیمانی در دادسرای تهران گفت که این موضوع با همکاری وزارت خارجه و مسئولان عالی قضایی عراق دنبال خواهد شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: توفیقی است که مصادف با چهلمین روز شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی برای عرض تسلیت و تعزیت به مردم عزیز کرمان و عرض تبریک به این خطه که فرزندی پرورش داد که افتخاری نه‌فقط برای مردم ایران بلکه برای جهان اسلام است، در این دیار حضور یابم.
 
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان، نفرت عمومی نسبت به آمریکا و آمریکایی‌ها در جهان برانگیخته شده و توجه جهان نسبت به سلحشوری و شخصیت شهید سلیمانی که نماد مبارزه با تروریست در دنیا بود، اتفاق افتاده است.
 
آیت‌الله رئیسی درباره پیگیری قضایی ترور شهید سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی اظهار داشت: مسئولان قضایی در جمهوری اسلامی و عزیزانی که در عراق با آنها تماس داشتیم، در حال پیگیری پرونده شهادت حاج قاسم هستند.
 
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل و قضاتی مامور شده‌اند که کار را با همکاری معاونت بین‌الملل قوه قضاییه و وزارت امور خارجه و مسئولان عالی قضایی عراق دنبال کنند.
 
آیت‌الله رئیسی متذکر شد: ما کار را مجدانه دنبال می‌کنیم و تردید نداریم که به پاکی و طهارت خون شهید سلیمانی و برکت این خون بزرگی که به خون مطهر اباعبدالله‌الحسین (ع) متصل شده، انتقام خون حاج قاسم از قاتلان آمریکایی ایشان گرفته خواهد شد.
 
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش به اعلام برنامه‌های سفر خود به استان کرمان پرداخت و گفت: انشاءالله به برکت شرکت در مراسم اربعین شهید سلیمانی، دیدار و نشستی با مسئولان عالی قضایی و همکاران خود در سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه خواهیم داشت.
 
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: در جریان این سفر استانی با مسائل و مشکلات همکاران‌‌مان در استان کرمان بیشتر آشنا خواهیم شد تا با جمع همکاران ستادی دستگاه قضا بتوانیم اقداماتی برای رفع مشکلات مردم داشته باشیم.
 
رئیس قوه قضائیه همچنین خاطرنشان کرد که در این سفر نشستی با نماینده محترم مقام معظم رهبری و مدیران عالی استان کرمان هم خواهد داشت تا از نزدیک مسائل مربوط به استان بررسی و بخشی از تصمیمات در همین استان اتخاذ و بخش دیگری نیز در مرکز پیگیری شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7