کد خبر: 13820| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۸ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۷:۴۱:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۴۱

جلسه ۱۸3 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی روز دوشنبه 16 تیرماه 1399 به ریاست دکتر غلامعلی حدادعادل در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به‌ گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه دکتر محسن ایمانی، رئیس سابق کارگروه، گزارشی از روند بررسی برنامه تحقیقات آموزشی در مقطع کارشناسی ‌ارشد در کارگروه علوم تربیتی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ارائه کرد.
پس از سخنان دکتر محسن ایمانی، گزارش مفصلی از رشته تحقیقات آموزشی در مقطع کارشناسی‌ ارشد توسط دکتر عباس بازرگان، مجری و طراح برنامه ارائه شد.
دکتر عباس بازرگان در ادامه افزود: به دلیل اهمیت این رشته لازم است پس از تصویب، فقط در دانشگاه‌های سطح یک کشور ارائه شود.
وی مسئله‌یابی آموزشی، ارائه راه‌حل در حوزه برنامه‌ریزی و تبدیل مسائل و نیازها به برنامه درسی را از جمله مهم‌ترین اهداف این برنامه درسی عنوان کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام دکتر کاظمینی، معاون ارتباط با حوزه دبیرخانه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، به تبیین نظر اساتید حوزه درباره این رشته پرداخت و تأکید کرد اسلامی‌سازی و بومی‌سازی در رشته تحقیقات آموزشی، می تواند بیشتر مورد تأمل قرار گیرد.
در ادامه اعضای شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، برنامه را روزآمد دانسته و تأکید بیش از حد بر درس روش تحقیق در این برنامه درسی را به‌عنوان یک نقیصه عنوان کردند.
 پس از اظهار نظر اعضاء مقرر شد: دو درس از روش تحقیق کاسته شود و به جای آن، دو درس تحت عنوان مسائل آموزش و پرورش امروز ایران، و ارزش های اسلامی در آموزش و پرورش؛ چالش‌ها و روش‌ها جایگزین شود.
به‌گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از سخنان اعضای کارگروه مقرر شد: کارگروه علوم تربیتی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی مشروط به افزودن دو درس فوق‌الذکر، پیشنهاد سرفصل این دو درس برای مصوب شدن را در شورای تحول ارائه دهند.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر حداد عادل نیز در این جلسه اظهار داشت: ایران مسائل آموزشی منحصربه‌فرد خود ازجمله تأمین نیروی انسانی لازم برای آموزش و پرورش، مسألۀ دوزبانگی در آموزش و پرورش ایران و ابعاد گوناگون آن، تربیت مدیر آموزشی متناسب با فرهنگ بومی و اسلامی، و آموزش و پرورش روستایی را دارد.
وی تصریح کرد: بنابراین لازم است درسی با ‌عنوان «مسائل آموزشی در ایران امروز» به این برنامۀ درسی اضافه شود که خلأ این مسئله را پر کند.
این سرفصل در نهایت به اتفاق آراء، مصوب شورای تحول شناخته شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7