کد خبر: 11365| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۵ خرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۲۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۰۰

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه محققان جهاددانشگاهی در راستای تامین نیاز صنعت خودروسازی به کاتالیست گام برداشته اند، گفت: تا پایان امسال این پروژه به نتیجه می رسد.
دکتر حمیدرضا طیبی در خصوص تولیدات محققان جهاددانشگاهی در زمینه صنعت خودروسازی با تاکید بر اینکه صنعت خودرو یک صنعت مهم و دارای فناوری پیشرفته در دنیاست و الزام می‌کند که رقابت، افزایش کیفیت و روزآمدی در آن جریان داشته باشد، گفت: محققان جهاددانشگاهی اخیراً در صدد هستند که فناوری‌های مرتبط با خودروسازی را بومی سازی کنند.
وی با تاکید بر اهمیت ورود محققان به صنعت خودروسازی گفت: جهاددانشگاهی با توجه به سیاست‌های خودروسازی در ایران، فعالیت‌های خود را در حوزه کاتالیست، فلزات گران‌بها و بحث کنترل موتور آغاز کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به توافقاتی که با یک شرکت خودروسازی شده گفت: در این زمینه مذاکرات خوبی با یک شرکت خودروسازی منعقد کردیم؛ در حال حاضر پروژه‌هایی توسط محققان جهاد برای خودروسازی با جدیت شروع شده است که در نهایت در برخی زمینه‌ها به تولید داخل برسیم.
وی با بیان اینکه با بودجه‌هایی که از سوی صندوق توسعه و بیت رهبری به جهاددانشگاهی اختصاص یافته اقدامات خود را آغاز می‌کنیم، ادامه داد: تولید «آی سیو» و «کاتالیست» در دستور کار است که نیاز این خودرو سازی را مرتفع کنیم.
طیبی با تاکید براینکه ما قرارداد را با یک خودروسازی منعقد کردیم اما شرکتهای خودروسازی دیگر نیز از این اقدام استقبال کرده اند، خاطر نشان کرد: ما در صدد هستیم که دانش فنی این دو محصول را بدست آوریم؛ البته که در کنار اینها، در حال دستیابی به دانش فنی «مونولیست» ها و… هستیم.
به گفته رئیس جهاددانشگاهی، این پروژه تحقیقاتی است که تا پایان سال به نتیجه می‌رسد تا در ساخت خودرو در کشور مورد استفاده قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در زمینه برق، الکترونیک، الکتروموتورها، ارتباطات هوشمند خودرویی و آلیاژهای خاص مرتبط با صنعت خودرو نیز زمینه تحقیقاتی داشته‌ایم و توان رقابتی داریم.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7