کد خبر: 11303| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۹۵

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به دیدار مجازی دانشجویان با رهبری گفت: مطالبات مقام معظم رهبری توسط جریان مطالبه‌گری و پرسش‌گری دانشجویان پیگیری می شود.‌
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی با اشاره به دیدار مجازی دانشجویان با مقام معظم رهبری و چگونگی پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت: بخشی از مجموعه دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این مسئولیت را دارد تا نکات و مطالباتی را که از طرف مقام معظم رهبری مطرح می‌شوند پیگیری کنند و از دستگاه‌های مسئول پاسخ این مطالبات را دریافت کنند.
وی ادامه داد: همچنین فعالیت‌های انجام شده در راستای مطالبات رهبری رصد شود و اگر جای نقصی وجود دارد، درخواست سرعت در حرکت اتفاق بیفتد.
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در کنار آن وقتی رهبر معظم انقلاب موضوعی را مطرح می‌کنند همه خود را موظف می‌دانند برای رسیدن به هدف گذاری‌های خوبی که اتفاق افتاده است حرکت کنند.
وی ادامه داد: دانشجویان نیز با همین نگاه معمولاً این مطالبه را دارند که اگر دستگاهی کندی در حرکتش باشد یا خدا نکرده انحرافی در مسیرش باشد با استناد به این مطالبات، دانشجویان جریان مطالبه‌گری جریان پرسشگری و بازخواست از مجموعه مخاطبین خود را دارند.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: روشن نبودن مرز میان مطالبه گری و اعتراض‌های ساختارشکنانه از نکات مورد توجه دانشجویان است.
حجت‌الاسلام رستمی درباره بحث مطالبه‌گری با اعتراض و اینکه مرز این اعتراض و مطالبه‌گری که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است کجاست گفت: یکی از نکاتی که دانشجویان مطرح کردند روشن نبودن این مرز است و به نوعی درخواست دانشجویان این بود که نیاز است در این حوزه سیاست گذاری شود.
وی ادامه داد: از سمتی توسط قانون اساسی ما، اعتراض، تجمع، نسبت به موضوعات مختلف آزاد است ولی خیلی وقت‌ها این فضاهای اعتراضی نسبت به موضوعاتی که ممکن است به حق هم باشد، زمینه و بستری برای شکل‌گیری رفتارهای غیرقانونی و ساختار شکن را فراهم می‌کند و به نوعی زمینه شورش و آشوب را فراهم می‌کند.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: نقد دانشجویان این بود که بخشی از آن بر می‌گردد به اینکه ما آموزش نداده‌ایم و اصلاً برای این بخش فکری و سیاست‌های اجتماعی اتفاق نیفتاده و لازم است به این بخش پرداخته شود. آن نکته‌ای که در فرمایشات رهبری در بخش مطالبه‌گری بود، یکی از خواست‌های رهبری از دانشجویان بود.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7