کد خبر: 11128| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۵۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۹۷

دکتر جعفرپور با اشاره به آسیب دیدن فعالان بخش فرهنگ و هنر با توجه به بیماری کرونا گفت: در صحبتی که با وزیر ارشاد داشتیم، ایشان قول مساعد دادند که دغدغه و نگرانی‌های فعالین این بخش را پیگیری و رفع کنند.
دکتر جمشید جعفرپور با اشاره به آسیبی که بحران کرونا به بخش فرهنگ و هنر کشور وارد کرده است، گفت: به هر حال همان گونه که می دانیم، بیماری کرونا باعث تعطیلی و یا نیمه تعطیل شدن بسیاری از مشاغل شده است. بخش فرهنگ و هنر نیز متاثر از این بیماری دچار آسیب دیدگی و خسارت هایی شده است و فعالان این بخش متاسفانه صدمات اقتصادی بسیاری دیده اند که نیازمند توجه دولت هستند.
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از فعالان این عرصه در تماس با ما خواستار حمایت های دولت در قالب ارایه تسهیلات با سود و بهره کم شدند. در صحبتی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، وی قول دادند که به خسارت دیدگان این بخش توجه لازم خواهد شد تا بخشی از خسارت آنها جبران شود
 
وی ادامه داد: صالحی میزان خسارات به این بخش تا پایان فروردین را 976 میلیارد تومان اعلام کرد که این رقم کمی برای بخش فرهنگ و هنر ما نیست. آقای صالحی گفته اند که بخش هایی که خسارت دیده اند، شناسایی شده اند، خسارت آنها برآورد شده است و قرار است کمک هایی در قالب ارایه تسهیلات، وام های کم بهره و همچنین بخشودگی اجاره بها به آنها انجام شود.
 
جعفرپور گفت: اگر ما در حال حاضر به این بخش ها که دچار آسیب شده اند، توجه نکنیم قطعا نمی توانند در آینده و پس از بحران کرونا مجدد فعالیت خود را از سر گیرند و تعطیلی آنها ادامه دار خواهد بود البته خوشبختانه دولت در این زمینه اقداماتی انجام داده است و قرار است این اقدامات برای حمایت از این بخش ادامه دار باشد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم و تا زمانی که امکان فعالیت داشته باشیم، دغدغه و نگرانی دوستان را پیگیری خواهیم کرد و پس از آن نیز از دوستان در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم می خواهیم که حمایت های دولت از این بخش ها را جدی بگیرند و نگرانی فعالان عرصه هنر و فرهنگ را در این رابطه برطرف کنند.

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7