کد خبر: 10677| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۱ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۶:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۷۴۸

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامی داشت.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی مشروح این بیانیه به شرح ذیل است:
کمتر از دوماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با درایت و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنای نظام مردمسالاری دینی در کشورمان مستحکم‌ شد و با برگزاری همه پرسی در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ ملت ایران بر انقلاب اسلامی خود صحه نهادند و با رای قاطع خود، نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نظام سیاسی آینده کشور خود انتخاب کردند.
ملت ایران از همان ابتدای مبارزات خود علیه نظام ستم شاهی پهلوی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نوع حکومت مطلوب خود را اعلام کرده بود، اما لازم بود تا این خواسته مشروع به طور رسمی و مشخص و در قالب یک چارچوب معین شکل گیرد.
در روز ۱۰ و ۱۱ فروردین این مهم تحقق یافت و با اعلام رسمی نتایج این همه پرسی در روز ۱۲ فروردین به تعبیر زیبای حضرت امام خمینی (ره) این روز به نخستین روز حاکمیت جمهوری اسلامی تبدیل شد. روز جمهوری اسلامی نماد تحقق اراده مردم و گره خوردان آن با اسلام بعنوان برنامه عمل زندگی است.
امروز با گذشت بیش از ۴ دهه از آن روز و در حالی‌ که نظام جمهوری اسلامی همه موانع و توطئه‌های پیش‌روی خود را با اتکاء به ذات مقدس ربوبی و به پشتوانه حمایت مردم پشت سر نهاده، گام در راه حرکت به سمت قوی شدن و تقویت اقتدار خود نهاده است.
در این مسیر خطیر که با موانع و مشکلات همراه خواهد بود، بدون تردید آنچه که برطرف کننده همه موانع خواهد بود، حضور مردم در صحنه‌ها و عرصه‌هایی است که برای قوی شدن کشور به این حضور نیاز است.
در طول چهار دهه گذشته اصل مهم مردم سالاری دینی همواره مدنظر بوده و برگزاری انتخابات‌های متعدد برای انتخاب ارکان نظام و اتکای امور به رای مردم، نشان داده که مردمسالاری دینی برای نظام جمهوری اسلامی یک اصل راهبردی و تعیین کننده است.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) و همه شهدای گلگون کفن، دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی را به همه آحاد ملت ایران و رهبر حکیم و الهی جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کند.
امید است با عنایات و هدایت الهی و تدبیر نظام مند شاهد استقرار جامعه اسلامی و دست یابی به تمدن نوین اسلامی باشیم و همه اندیشمندان در این مسیر با همکاری و همفکری رسیدن به اهداف متعالی را تسریع نمایند. 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7