کد خبر: 10389| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۳ اسفند سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۰۹

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در حوزه ساخت ابررایانه قراردادی امضا شده است، گفت: عموما درآمد حاصل از پروژه‌ها بیشتر خرج خود طرح‌ها می‌شود.
سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخصوص برنامه‌های این دانشگاه در حوزه فناوری، اظهار کرد: قرارداد‌های بسیاری رد سال جاری امضا شد خصوصا در سه ماهه آخر مذاکرات نتیجه بخشی هم با سازمان‌های و وزارت‌خانه‌ها نیز داشتیم.

معتمدی ادامه داد: امسال با وزارت نفت برای انجام سه پروژه هماهنگی صورت گرفت و در این خصوص وزیر نفت هم در حال پیگیری است، زیرا برخی مشکلات اجرایی بر سر راه بود و خوشبختانه این مشکلات به زودی برطرف می‌شود و انتظار می‌رود که سرعت بیشتری برای اجرایی شدن پیدا کند.

وی در همین خصوص افزود: سه پروژه نفتی واگذار شده به دانشگاه امیرکبیر در دو بخش بالادستی و پایین دستی است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر درباره عقد قرارداد با سایر بخش‌های اجرایی کشور، تصریح کرد: علاوه بر قرارداد ساخت ماهواره جدید با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حوزه ساخت ابررایانه هم صحبت‌هایی شده است.

معتمدی همچنین تاکید کرد: در حوزه IOT و هوش مصنوعی نیز با وزارت ارتباطات رایزنی‌های شده و البته نتایج خوبی نیز به دنبال داشته و امیدواریم بتوانیم در سال جدید کار‌های اجرایی آن صورت گیرد.

وی درخصوص حوزه‌های مورد نظر در بخش هوش مصنوعی گفت: وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات برنامه‌ای را دنبال می‌کنند که قرار است توسط چند دانشگاه معتبر داخلی از جمله دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات یک مرکز قوی برای هوش مصنوعی بتوانیم اقدام موثری را به سرانجام برسانیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره تیم‌های اجرایی پروژه‌های محول شده به این دانشگاه، تصریح کرد: عمدتا برای اجرای پروژه‌ها از اساتید دانشگاه و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیل کمک گرفته خواهد شد. همچنین از فارغ التحصیلان نیز بهره خواهیم برد، زیرا معتقدیم زمانی که کار حرفه‌ای می‌شود دانشجویانی که در گذشته در این زمینه‌ها کار کرده‌اند در دانشگاه حفظ و از توانایی آن‌ها بهره خواهیم برد.

معتمدی در پاسخ به این سوال که چند درصد درآمد حاصل از پروژه‌های کلان به دانشگاه اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: ما در دانشگاه در این حوزه خیلی دید درآمدی نداریم و بیشتر بودجه دریافتی خرج انجام پروژه می‌شود؛ برای ما روندی که در خود دانشگاه ایجاد می‌شود اهمیت دارد.

وی در پایان با اشاره به روند اجرایی شدن مراحل ساخت ماهواره جدید، خاطرنشان کرد: قرارداد ساخت ماهواره نهایی شده است و ما منتظر اقداما سازمان فضایی کشور هستیم.
 

منبع: خبرگزاری دانشجو

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7