کد خبر: 10191| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۲۲:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۸۱

رییس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند بازوی علمی و فناورانه آستان قدس رضوی باشد و مجموعه توانمندی‌های خود را در حوزه، علمی، فناوری و فرهنگی در خدمت آستان قدس رضوی قرار دهد.
دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی که در محل تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، گزارشی از موفقیت‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های علوم پزشکی از جمله سلول‌های بنیادی، درمان ناباروری، بهبود زخم‌ها، سرطان پستان، همچنین حوزه فنی و مهندسی، کشاورزی، گردشگری و زیارت و فرهنگی ارایه داد.
وی با اشاره به حرکت جهاددانشگاهی در مرزهای دانش، ادامه داد: ما به دنبال تبدیل علم به فناوری و استفاده از محصولات دانش بنیان آن هستیم.
رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند بازوی علمی آستان قدس رضوی باشد.
وی به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی از جمله اصلاح نژاد دام‌های سنگین و سبک، تولید بذر هیبریدی، پرورش ماهی در قفس، حوزه فنی و مهندسی از جمله ساخت مته‌های حفاری، فرستنده‌های دیجیتال،  حوزه علوم  انسانی از جمله گردشگری و زیارت با راه‌اندازی اولین پژوهشکده گردشگری و دانشکده گردشگری، حوزه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان از جمله طرح ملی مشاغل خانگی و طرح توانمندسازی سرپرست خانوار اشاره کرد.
یادآور می‌شود که در پایان این دیدار مقرر شد، نشست‌های از نمایندگان دو طرف با هدف رسیدن به خروجی‌های موثر ادامه یابد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند پشتوانه علمی بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی باشد، گفت:  همه بخش‌های آستان قدس آماده همکاری با جهاددانشگاهی می‌باشند.
تولیت آستان قدس رضوی ضمن تشکر از گزارش رییس جهاددانشگاهی، گفت: البته بنده از آثار و برکات جهاددانشگاهی اطلاع داشتم و شنیده بودم و گاهی نیز به مناسبت‌هایی، مقام معظم رهبری از جهاددانشگاهی و رویان نام می‌بردند و تجلیل می‌کردند و در این دیدار نیز این اطلاعات من از نهاد جهاددانشگاهی کاملتر و دقیق‌تر شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای آستان قدس و جهاددانشگاهی، درخواست کرد این همکاری به صورت فعال و موثر با خروجی‌های روشن همراه باشد.
 

منبع: روابط عمومی جهاددانشگاهی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7