کد خبر: 6945| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۱۰ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۳۲:۰ | تعداد بازدید: ۶۴۷۲

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر چین در تهران با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، گفت: ایران در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای آماده همکاری با چین است.
دکتر عبدالعلی علی‌‌عسکری در دیدار «چانگ هوآ» سفیر چین در تهران روابط دو کشور را در زمینه‌های مختلف، راهبردی خواند و تاکید کرد: باید همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای دو کشور بیش از پیش افزایش یابد زیرا گسترش این همکاری‌ها، موجب تقویت تعاملات دو کشور در سایر زمینه‌ها خواهد بود.
دکتر علی‌عسکری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود دشمنی و شیطنت‌های آمریکا و هم‌پیمانانش به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده است، افزود: ایران و چین هم اکنون در مقابل جنگ رسانه‌ای آمریکا قرار دارند و تهران و پکن باید با تبادل تجربیات و هم‌افزایی در زمینه رسانه‌ای یکدیگر را تقویت کنند.
رئیس رسانه ملی، تحریم را فرصتی مناسب برای تقویت تولید کشور دانست و گفت: شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوبی در کشور درحال تلاش و کار هستند و می‌توانیم از طریق این شرکت‌ها روابط اقتصادی خوبی طراحی و اجرا کنیم.
وی رقابت آینده را رقابت در عرصه علم، تحقیقات و پژوهش توصیف و تصریح کرد: با توجه به اینکه چین در همه زمینه‌های دانش و فناوری در حال پیشرفت است کار‌های پژوهشی با ایران می‌تواند زمینه‌های خوبی برای همکاری دوجانبه باشد.
رئیس سازمان صداوسیمای ایران با بیان اینکه ایران، چین و روسیه در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارند، تصریح کرد: این کشورها باید با گسترش هرچه بیشتر روابط، تاثیرات بین‌المللی ویژه‌ای را رقم بزنند و در این میان همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای نقش کلیدی دارد.
تقویت همکاری‌های رسانه‌ای چین و ایران ضروری است
سفیر چین در تهران هم در این دیدار با بیان اینکه تقویت همکاری‌های رسانه‌ای چین و ایران ضروری است، تصریح کرد: گسترش همکاری‌های رسانه‌ای موجب آشنایی بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر می‌شود و خبر‌ها و جهت گیری‌های منفی رسانه‌های غربی علیه تهران – پکن را خنثی می‌کند.
چانگ هوآ همچنین با تاکید بر اینکه همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای میان دو کشور باید افزایش یابد، گفت: مردم چین به فیلم‌ها و سریالهای  تلویزیون ایرانی علاقه فراوان دارند.
وی در ادامه با اشاره به سفر سال 2016 رییس جمهوری چین به ایران تاکید کرد: همان طور که رییس جمهوری خلق چین در این سفر اعلام کرد روابط راهبردی تهران- پکن وارد مرحله جدیدی شده است و این روابط بسیار جامع و در زمینه‌های مختلف طراحی شده است.
چانگ هوآ با بیان اینکه برخی کشور‌ها که فقط 200 سال تاریخ دارند می‌خواهند همه دنیا را به کنترل خود درآورند، گفت: سلطه گری و یک جانبه گرایی آمریکا حتما مورد مخالفت همه دنیاست.
سفیر چین در تهران با اشاره به برگزاری مجمع تمدن کهن در ماه آینده در پکن افزود: ما تلاش ویژه‌ای داریم تا همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای میان دو کشور افزایش یابد و لغو روادید گردشگران چینی به ایران هم یکی از کار‌های مهمی بود که ایران آن را انجام داد.

منبع:پارس تودی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7