کد خبر: 6600| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۹ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۶۳۲۴

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشگاهیان رویداد اربعین را مورد مطالعه قرار دهند.
همایش علمی بین المللی اربعین صبح امروز با حضور حسین سلیمی (رییس دانشگاه علامه طباطبایی)، غلامرضا غفاری (معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی)، وحید شالچی (معاون اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی)، حیدر عبد الزهره تمیمی (استاد دانشگاه بغداد)، شیخ حسن شریفه (عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان) و با حضور دانشمندان و اندیشمندان داخلی و خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه این نشست بیان کرد: اجتماع امروز اربعین برگرفته از آموزه‌های سید سالار شهیدان امام حسین (ع) است. امروزه آنچه به عنوان آموزه علمی تحت عنوان «حب الحسین یجمعنا» از آن یاد می‌شود به معنی این است که ما امروز با یک اجتماع بزرگ و راهپیمایی بزرک اربعین مواجه هستیم.
وی عنوان کرد:  کارشناسان و خادمان ملسمان از حیث علمی وظایف مختلفی در این مراسم دارند، همایش علمی بین المللی اربعین مانند یک قاب و آیینه‌ای است که تمام آموزه‌ها و عقایدی که بر مبنای هویت تببین می‌شود را منعکس و به عرصه ظهور می‌رساند.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رخدادها و رویدادهای دیگر در یک روز خلاصه می‌شوند اما اربعین در ۱۰ روز  پی در پی شاهد این حرکت هستیم. ضریب نفوذ این حرکت قابل مقایسه نیست‌ بنابراین دانشگاهیان باید روی این پدیده مطالعه و تحقیق کنند. نگاه عالمانه نسبت به  اربعین از جنبه‌های مختلف اجتماعی و دیگر نگاه سیاستی و مدیریتی اربعین از جمله موارد مهمی بود که با کمک دستاوردهای عالمان محقق می‌شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7