کد خبر: 6366| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۷ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۴۱۷

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسیر کربلا راه رشد و توسعه استان است و به برکت قدوم زائران عتبات‌عالیات و امام‌حسین (ع) مشکلات منطقه برطرف خواهدشد.
آیت الله محمود محمدی عراقی افزود: مرز خسروی با همت مسئولان جمهوری اسلامی ایران و همکاری و تلاش دولت عراق پس از مدت ها بازگشایی شد.
وی بابیان اینکه مرز خسروی نزدیکترین مسیر به کاظمین و کربلا است، اظهار داشت: بازگشایی این مرز رسمی و بین المللی هم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و هم مطالبه و خواست مهم مردم استان کرمانشاه و تمام مردم ایران بود.
نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسئولان امنیتی کشور عراق برای برقراری امنیت این مسیر تعهد داده اند که امید است این مرز برای همیشه پذیرای زوار عتبات عالیات باشد.
وی اضافه کرد: کرمانشاه از دیرباز قدمگاه زوار اباعبدالله حسین (ع ) بوده و میزبانی زوار را باعث افتخار خود می داند.
محمدی عراقی بابیان اینکه سرپل ذهاب یکی از مهمترین توقفگاه‌های زوار عتبات عالیات است، ادامه داد: این شهرستان در زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ آُسیب های فراوانی دید که مسئولان و مردم با توصیه رهبر انقلاب برای فرصت سازی از زلزله با تلاش مضاعف توانستند در زمینه افزایش طبقات واحدهای مسکونی و نوسازی و مقاوم سازی روستاها فرصت سازی کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بقعه متبرکه احمدابن اسحاق (ره) از مهمترین بقاع متبرکه استان کرمانشاه است که کار ساخت آن به خوبی در حال انجام است و امید است که هرچه سریعتر این مکان مقدس برای زیارت عاشقان و مریدان اهل بیت (ع) آماده شود.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.  
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.  
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
منبع: ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7