کد خبر: 5125| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۶ مرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۱۹:۰ | تعداد بازدید: ۶۴۸۲

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دشمن با گردن‌کلفتی برای رسیدن به اهداف خود به غارتگری بین‌المللی روی آورده است.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در گردهمایی مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و پارک‌های علم و فناوری (حراست اجتماعی) که امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: در خرمشهر، مدافعان شهر ۳۴ روز با کمترین تجهیزات در مقابل دشمن مقاومت کردند. صدام کشور کویت را با وجود ارتش و گارد و حمایت کشورهای غربی ظرف تنها سه روز تسخیر کرد؛ اما نتوانست ایران را شکست دهد.
وی ادامه داد: دست رزمندگان ایرانی خالی بود؛ اما نیروی دیگری به آنها قدرت و توان داد تا بتوانند مقابل دشمن ایستادگی کنند؛ همان‌طور که حضرت علی (ع) فرمودند: «قدرتی که درِ خیبر را کَند روحانی بود، نه جسمانی.»
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: هر که خود را در معرض عنایت خداوند قرار دهد، مورد لطف واقع می‌شود.
وی خطاب به مدیران حراست دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: شما وظیفه خطیری را بر عهده دارید. در حال حاضر در یکی از مهم‌ترین صحنه‌های مواجهه جمهوری اسلامی با نظام سلطه قرار داریم. نگاه سلطه در سال‌های ابتدایی انقلاب به جمهوری اسلامی از جنس سخت بود. به مرور رویکردها تغییر کرد و دشمن با روش‌های تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی موضع گرفت، اکنون نیز با تحریم‌ها و فشار اقتصادی، سعی در ایجاد التهابات اجتماعی دارد.
رستمی یادآور شد: دشمن، اراده مردم را هدف قرار داده است و دانشگاه‌ها نیز به دلیل حضور تعداد قابل توجهی از جوانان، نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند. بهره‌گیری از فضای دانشگاهی برای ما بهترین فرصت محسوب می‌شود و مدیران جمهوری اسلامی نیز هر زمان با جریان دانشگاهی هم‌آوا شده‌اند، نتایج مثبتی گرفته‌اند.
وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در آخرین نشست با خبرگان، ۱۱ محور برای مواجهه با مشکل تبیین و هزینه چالش و سازش، عقلانیت انقلابی و غیره را مطرح کردند که بسیار راهگشاست.
عضو شورای عال یانقلاب فرهنگی تصریح کرد: همیشه با جریان غارتگر بین‌المللی دشمن روبرو بوده‌ایم که با گردن‌کلفتی سعی در رسیدن به اهداف خود دارند و حتی به دزدی دریایی نیز روی می‌آورند.
منبع: ایسکانیوز

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7