کد خبر: 22306| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ | ساعت ۸:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۴۷۸

روسای دانشگاه‌های استان در نشست با حجت‌ الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد بر ظرفیت‌های این استان را برای کمک به اجرای برنامه های فرهنگی دولت سیزدهم تاکید نمودند.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از دانشگاه اصفهان، دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان در این نشست اظهار داشت: ظرفیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه اصفهان می‌تواند با تمرکز زدایی به ارتقای حوزه‌های مختلف کمک کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه اصفهان در یک سال اخیر با عنوان دانشگاه جامعه محور و تمدن‌ساز تصریح نمود:با رویکرد مساله محور و با تعریف سرفصل‌های کاربردی به‌دنبال راه‌اندازی "دانشکده علوم و فنون نوین راهبردی جمهوری اسلامی" و "دانشکده نیازمحورکشور با تاکید بر بخش صنعت" در دانشگاه اصفهان هستیم.
رییس دانشگاه اصفهان افزود: دانشکده بین الملل نیز با هدف تثبیت مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی همراه با استقرار رشته‌های مختلف در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.
وی افزود: دانشگاه اصفهان با برخورداری از ناحیه نوآوری و فناوری به‌دنبال حمایت از صنایع فرهنگی و صنایع خلاق است. به‌همین منظور تفاهم نامه‌های بسیار خوبی با شهرک علمی تحقیقاتی مبنی بر مشارکت رشته‌های علوم انسانی در صنایع خلاق منعقد نموده است.


حجت الاسلام مهدی مستاجران مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان نیز تصریح نمود: سند اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها باید بطور جدی اجرا شود.
حجت الاسلام مهدی مستاجران افزود: آیین‌نامه‌های فرهنگی نیازمند به روزرسانی و تبیین و تدوین است.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به نگاه و رویکرد رییس آن دانشگاه بستگی دارد، افزود: اقدامات فرهنگی به‌طور معمول جزو بخش فوق برنامه دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد که این رویه باید اصلاح شود.
 
دکتر شاهین شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز بر ضرورت گسترش ارتباط شورای عالی انقلاب فرهنگی با نخبگان و جامعه دانشگاهیان تاکید کرد و افزود: این شورا در همه دانشگاه‌های کشور از جمله اصفهان بازوهای اجرایی توانمندی دارد که باید زمینه ارتباط و هم افزایی آنها افزایش یابد.
دکترشاهین شیرانی افزود: مصوبات پیش از مطرح شدن در صحن علنی شورای فرهنگی ابتدا بطور دقیق کارشناسی و مطالعه شود.
وی پیشنهاد داد: دفاتر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یکی از دانشگاه‌های هر استان راه اندازی شود.
دکتر شیرانی، ارزیابی کمی و کیفی مصوبات از سوی شورای انقلاب فرهنگی و بررسی آثار و نتایج تصمیم گیری های این شورا را ضروری دانست.

دکتر پیام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در همین پیوند؛ اجرای طرح نشاط و هدفمند کردن فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه را همسو با برنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد.
دکتر پیام نجفی افزود: پویش شرکت‌های نوپا و دانش بنیان و شکل‌گیری تیم های نوآوری و فناوری در این دانشگاه از دیگر زمینه‌هایی است که با رفع کاستی‌ها و تقویت آن می‌توان به ارتقای اهداف فرهنگی در حوزه های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان کمک کرد.
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح نمود: با مهندسی فرهنگی در محیط دانشگاه از جمله خوابگاه‌های دانشجویی می‌توان به طراحی و اجرای اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کرد.

دکتر سیدعلی محمد میرمحمدی میبدی رییس دانشگاه هنر اصفهان به‌روز رسانی دروس معارف دانشگاه‌ها را از دیگر راهکارهای موثر در تحقق اهداف فرهنگی در دانشگاه‌ها دانست.
رییس دانشگاه هنر اصفهان نیز اظهار نمود: دانشگاه‌های هنر نقش موثری در نهادینه‌سازی ارزش‌های فرهنگی دارند.

دکتر خواجه احمد عطاری، تثبیت و انتقال ارزش‌های فرهنگی با زبان هنر را یکی از کارکردهای مهم این دانشگاه‌ها بیان کرد و افزود: پیاده‌سازی اهداف فرهنگی در دانشگاه هنر نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه است. وی افزود: طرح آمایش هنر در اصفهان به‌صورت پایلوت آغاز شده که در این زمینه می‌توانیم الگو در کشور باشیم.


همچنین دکتر حسین مدیه معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اصفهان، تقویت هسته‌های مشاوره شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۲ مرکز این دانشگاه در استان اصفهان را در پیاده‌سازی اهداف فرهنگی و علمی موثر دانست.
وی افزود: بیشتر دانشجویان این دانشگاه از همان دوران تحصیل جذب بازار کار می شوند.
گفتنی است نشست صمیمانه اعضای هیات رییسه دانشگاه های استان اصفهان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به میزبانی دانشگاه اصفهان در محل سالن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.   

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7