کد خبر: 21327| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱ آبان سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۰:۰ | تعداد بازدید: ۶۰۱

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اصلی‌ترین ماموریت‌های سازمان را «سازماندهی مراکز تربیت کودک به خصوص در سه سال دوم کودکی»، «توانمندسازی خانواده ها» و «ارتقای زیست بوم کودکی در ایران» بر شمرد.
دکتر مجتبی همتی فر، در «همایش هفته ملی کودک» با اشاره ضرورت تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در راستای مدیریت یکپارچه عرصه کودکی  تاکید کرد، در کنار تشکیل سازمان باید مطالعاتی بومی در رابطه با دوره کودکی تحقق پذیرد تا منجر به شکل گیری الگوی نظری و عملی تربیت کودک در ایران شود.
وی افزود: در طول این سال ها مراکز تربیت کودک در مسیر شدن بودند، از همین رو تجربه نگاری این مراکز می تواند در شکل گیری الگوی بومی تربیت کودک موثر واقع شود.
وی در ادامه با اشاره حساسیت حکمرانی دوره کودکی و نیاز سازمان به پشتوانه علمی و فکری برای تاثیرگذاری مطوب، بیان داشت: آسیب شناسی و انتقاد دلسوزانه نهاد علم نسبت به چالش ها و اقدامات سازمان ضروری است، چرا که از این طریق مسئله شناسی و تصمیم‌سازی دقیق تری صورت می پذیرد.
همتی فر در پایان نیاز به «چارچوب نظری مستحکم با اتکا به فرهنگ ایرانی اسلامی»، «راهکارهای سیاستی یا عملی و آموزش»، «توانمندسازی و افق گشایی» را به عنوان مهم ترین نیاز های سازمان از مراکز علمی و پژوهشی معرفی نمود که باید نسبت به رفع آن ها اقدامات لازم صورت پذیرد.
«همایش هفته ملی کودک» به همت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و همکاری موسسه زیست بوم تربیتی نُها برگزار گردید.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7