کد خبر: 17738| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۲ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۱۱:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۲۷

پرونده شوراهای پیشنهادی نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان های شهری هفت استان اردبیل، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، کردستان و یزد تایید شد.
دومین جلسه شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان های شهری با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا برگزار شد. 
در این جلسه، پرونده شوراهای پیشنهادی نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان های شهری هفت استان اردبیل، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، کردستان و یزد تایید شد. 
با توجه به تشکیل شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان اماکن عمومی و میادین شهری در اسفندماه سال ۹۹، به منظور تسهیل و تسریع در بررسی تقاضاهای استانی برای ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میادین شهری، مقرر شد شوراهای استانی تشکیل و بررسی ساخت و نصب مجسمه ها و یادمان ها در اماکن عمومی استان ها به شوراهای استانی واگذار شود. 
پس از تعامل و ارتباط اداره کل هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها برای تشکیل شوراهای استانی، پرونده های شوراهای پیشنهادی استان ها بررسی شد. 
ساماندهی یادمان های شهری از نظر فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد
سید مجتبی حسینی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: ساماندهی مجسمه ها و یادمان های شهری و اماکن عمومی از نظر فرهنگی، اجتماعی و هنری ضرورت دارد و مرجع تایید برای ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و فضاهای شهری شورای مرکزی و در استان ها شوراهای استانی هستند. 
رییس شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میدان های شهری ادامه داد: مصوبه و آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میادین شهری ۲۲ سال پیش تصویب شده است و در این سال ها در مواردی پیگیری هایی شده اما اجرای آیین نامه محقق نشده است. سال گذشته شورا تشکیل و مقرر شد برای تسهیل و تسریع امور در استان ها و شهرهای کشور با هماهنگی و تایید شورای مرکزی، شوراهای استانی نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میادین شهری تشکیل شود.
هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی نیز در این جلسه گفت: پس از نخستین جلسه شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میادین شهری، مقرر شد شوراهای استانی برای بررسی و صدور مجوز در استان ها تشکیل شود و شورای مرکزی بررسی تقاضا و صدور مجوز ساخت و نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی و میادین شهری در استان ها را به شوراهای استانی تفویض کند.
وی گفت: در این مدت اداره کل هنرهای تجسمی مکاتبات و تعامل هایی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها انجام داده است که از میان پرونده های شوراهای پیشنهادی که از استان ها دریافت شده است شوراهای هفت استان در این جلسه تایید شد و امیدواریم پرونده های شوراهای سایر استان ها نیز تکمیل و در شورای مرکزی تایید شود تا شوراها در راستای رعایت قانون و ساماندهی مجسمه ها و یادمان ها در همه استان های کشور فعالیت کنند.
در این جلسه برزین ضرغامی، رییس سازمان زیباسازی شهر تهران، طاهر شیخ الحکمایی، نماینده فرهنگستان هنر، اسماعیل زیارتی نماینده وزارت کشور، کاوه خورابه نماینده  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مسعود فکری، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و یعقوب سلیمانی نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند.

منبع:روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7