کد خبر: 17672| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۶ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۲:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۸۹

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تربیت معلمانی با اعتماد به نفس و باورمندی و دارا بودن صلاحیت های اخلاقی مناسب از ماموریت های بزرگ و مهم دانشگاه فرهنگیان است.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی قبل از ظهر دوشنبه در آیین رونمایی از پنج کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان، ماموریت های دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم تراز را موضوعی مهم و ارزشمند دانست و افزود: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر ارائه واحدهای عمومی و تخصصی، به دلیل اینکه رسالت دانشگاه، تربیت معلم است، 35 واحد درسی مربوط به معارف و تربیت اسلامی در نظر گرفته شده است که 19 واحد آن در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی می باشد.
وی با اشاره به اهمیت محتوای کتب درسی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: ارائه بحث تعلیم وتربیت اسلامی که دیدگاه های اسلام را بیان کند در این دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است که نهاد های حوزوی در این زمینه می توانند کمک بسیاری داشته باشند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: برخی از کتبی که امروز رونمایی می شود، در زمینه تالیف کتاب درسی در حوزه تعلیم و تربیت دینی کودک و نوجوان پیشگام هستند.
وی در خصوص رسالت دانشگاه فرهنگیان در زمینه تعلیم و تربیت افزود: در بیانات مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری، بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان و لزوم حمایت از این دانشگاه تاکید ویژه ای شده است.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیان کرد: برخی در گذشته برای تضعیف این دانشگاه تلاش کرده اند اما مهمترین حامی مراکز تربیت معلم که دانشگاه فرهنگیان نماینده آن است، مقام معظم رهبری هستند.
وی رسالت این دانشگاه را تربیت معلم دانست و افزود: معلم فردی است که دانشی فراگرفته و به دانش آموز منتقل می کند، بنابرین باید دارای مهارت انتقال دانش باشد و در کنار آن باید خصیصه های معلمی که انتظار است تربیت نسل ها را بر عهده بگیرد، مد نظر قرار دهد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: معلم الگوی تربیتی کودک و نوجوان است و آینده این نسل و تربیت آن را رقم می زند.
وی گفت: سطح انتظار از دانشگاه فرهنگیان، بالاست ؛ بنابراین نباید خود را هم سطح دانشگاه های دیگر بداند.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی عنوان کرد: تربیت معلمانی با اعتماد به نفس، باورمند و دارای صلاحیت های اخلاقی مناسب برای شان معلمی و  خصوصیات مهارتی شاگرد پروری از ماموریت های بزرگ و مهم دانشگاه فرهنگیان است.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7