کد خبر: 16258| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۱۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۴۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران مردمی بودن آن است.
دکتر حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با تیتر امشب ریشه‌های پیروزی انقلاب سال ۵۷ را متعدد ارزیابی کرد و گفت: نمی‌توان برای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال یک عامل مشخص متصور شد.
او ورود اندیشه و مسلک غرب به ایران را عامل زیر بنایی و تغییرات ساختاری نابودکننده به کشور اعلام کرد و گفت: مسئله کاپیتلاسیون و مصونیت قضایی مستشاران آمریکایی، اصلاحات ارضی و حذف سیستم سنی کشاورزی و ایجاد خلا در حمایت از سیستم اقتصادی کشاورزی، انقلاب سفید شاه و ملت و بسیاری از مسائل مختلف از جمله عوامل ریشه‌های بوجود آمدن انقلاب اسلامی است.
دکتر کچوئیان تلاش غرب برای تغییر فرهنگی ایرانی - اسلامی و نادیده گرفتنِ فرهنگ شیعی و یا حذف آنرا تلاشی بیهوده برای تغییر بنیادی فرهنگی در کشور نامید و گفت: فرهنگ شیعی و آزادیخواهی در مقابل تبعیض و هجوم فرهنگ غربی خود عامل بزرگی برای ایجاد یک انقلاب است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رمز ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: نسبت انقلاب با مردم آن کشور راز ماندگاری تحولات ایجاد شده است. آنچه که در بقاء تولات ایجاد شده تعیین کننده است خواست مردم و نیروی انقلاب کننده است.
او انقلاب فرانسه و انقلاب اسلامی را از جهاتی شبیه بهم دانست و گفت: دایره گسترش و شمول انقلاب اسلامی بعلت طبقاتی بودن و برگرفته از آحاد مردم ماندگار تر و بیشتر دانست. 
او گفت: نقش و رابطه هزار و چهارصد ساله روحانیت شیعی را نباید در ایجاد انقلاب اسلامی نادیده گرفت.
دکتر کچوئیان تهران گذشته که حقوق مدنی آنها تا حدودی رعایت می شد از منطقه سیدخندان به بالا دانست و افزود: بر اساس این طرز تفکر قرار نبود امکانات زندگی و عدالت اجتماعی در همه نقاط کشور و یا به همه مناطق تهران تقسیم شود.
دکتر کچوئیان آخرین دخالت بی جای غرب در منطقه را گسترش تروریسم و حضور داعش اعلام کرد و افزود: تفکر ایجاد داعش(دولت اسلامی عراق و شام) اوج نبوغ غرب بود و وسیله ای برای جمع کردن ظرفیت انقلاب اسلامی در منطقه؛ که متاسفانه لطمه زده است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7