کد خبر: 15124| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۲ آبان سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۴:۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۴۸

محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا مأمور شده است، طی حکمی از سوی رئیس بنیاد سعدی، به عنوان نماینده این بنیاد در امر آموزش و گسترش زبان فارسی منصوب شد.
در دیداری که به منظور اعطای حکم نمایندگی بنیاد سعدی به محمد مهدی احمدی انجام شد، غلامعلی حداد عادل گفت: طبق ماده چهار اساس‌نامه بنیاد سعدی، مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، که مسئولیت آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور را به این بنیاد محول کرده، رایزن‌های فرهنگی، نمایندگان ما در خارج از کشور خواهند بود.

وی خطاب به رایزن فرهنگی اسپانیا افزود: در همین راستا و در اجرای موافقت‌نامه بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جناب‌عالی به‌عنوان نماینده بنیاد تعیین می‌شوید.

رئیس بنیاد سعدی همچنین ضمن قدردانی از همکاری نماینده پیشین و رایزن فرهنگی سابق ایران در اسپانیا، ضرورت توجه به زبان فارسی در این کشور را الزامی دانست و گفت: بنیاد سعدی آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت دو طرفه با تمام دانشگاه‌های اسپانیا اعلام می‌کند.

وی همچنین با تأکید بر آموزش استاندارد زبان فارسی با جدیدترین رویکردهای آموزشی بنیاد سعدی و به‌روز رسانی منابع آموزشی زبان فارسی در اسپانیا گفت: بازآموزی و دانش‌افزایی مدرسان و استادان حوزۀ آزفا در اسپانیا از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود نمایندگی فرهنگی ایران بتواند هم در حوزۀ منابع آموزشی و هم در حوزۀ نیروی انسانی آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی را توسعه دهد.

محمد مهدی احمدی رایزن جدید فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در اسپانیا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، به حمایت جدی بنیاد در حوزۀ آموزش زبان فارسی در اسپانیا تاکید داشت و امیدوار بود که بتواند در جلساتی که در آینده با دانشگاه‌های اسپانیا خواهد داشت، ضمن معرفی بنیاد، آن‌‌ها را از خدمات و دستاوردهای آموزشی بنیاد در این عرصه مطلع و بهره‌مند سازد.

در ادامه ۸۰ جلد کتاب از منشورات بنیاد سعدی در حوزۀ آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف به ایشان اهدا شد تا در کتابخانه‌های دپارتمان‌های مرتبط برای عموم علاقمندان فراگیری زبان فارسی قرار گیرد.

در این جلسه شهروز فلاحت‌پیشه، معاون امور بین‌الملل، زهرا سالمی رئیس اداره اروپا حضور داشتند و ضمن بیان خلاصه‌ای از وضعیت آموزش زبان فارسی در اسپانیا، به چند دانشگاه که در آن‌ها زبان فارسی تحت عنوان زبان اختیاری تدریس می‌شود اشاره کردند. همچنین مقرر شد، اطلاعات استادان مرتبط و نیز شناخت‌نامه زبان فارسی در اختیار ایشان قرار گیرد.

در پایان این جلسه، حداد عادل، ضمن آرزوی موفقیت برای رایزن جدید فرهنگی اسپانیا، مجموعه ای از تألیفات خود را به ایشان اهدا کرد.

منبع: روابط عمومی بنیاد سعدی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7