کد خبر: 13775| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۵ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۲۰:۵۸:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۰۳

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دانشگاه حل مسئله یعنی کشف مسائل از دل جامعه و پرداختن و مجهز شدن عالمانه به محورها و موضوعاتی که مسائل در آن حوزه است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با آنا گفت: دانشگاه حل مسئله یعنی کشف مسائل از دل جامعه و پرداختن و مجهز شدن عالمانه به محورها و موضوعاتی که مسائل در آن حوزه است.
 
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در این گفتگو با اشاره به لزوم حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه حل مسئله اظهار کرد: ارتباط دقیق دانشگاه با بخش‌های مختلف جامعه در حوزه‌هایی مانند صنعت، خدمات، فرهنگی و اجتماعی که در آن‌ها مسئله وجود دارد، نخستین الزام دانشگاه حل مسئله است.
 
وی افزود: دانشگاه حل مسئله یعنی کشف مسائل از دل جامعه و پرداختن و مجهز شدن عالمانه به محورها و موضوعاتی که مسائل در آن حوزه است. باید در این زمینه کار جدی توسط دانشگاهیان صورت بگیرد.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: ارائه راه‌حل برای هدایت مجموعه فعالیت‌های دانشگاه به‌خصوص سیاست‌گذاری‌های دقیق در حوزه پژوهش و طراحی دقیق نظام تشویق، ارتقا، ارزیابی و پایش دقیق فرآیندها برای اینکه حرکت جریان علمی استادی به سمت مسئله‌محوری هدایت شود، جزو دیگر الزامات دانشگاه حل مسئله است.

منبع:آنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7