کد خبر: 13571| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۸:۱۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۷۹

در سی و هشتمین نشست شورای عالی زکات اعضا با آگاهی از برنامه عملیاتی رسانه ملی برای ترویج فرهنگ زکات و راه‌اندازی نهضت ملی در این زمینه، این برنامه را تائید و از تلاش‌های رادیو و تلویزیون قدردانی کردند.
دکتر علی عسکری در این نشست با اعلام آمادگی رسانه ملی برای برنامه‌سازی در قالب‌های مختلف در این زمینه گفت: برنامه‌هایی که در زمینه ترویج شئون اسلامی ساخته می‌شوند باید از ویژگی‌های برنامه‌های جذاب برخوردار باشند.
وی با اشاره به اینکه رسانه ملی با استفاده از این ویژگی‌ها و روش‌های خلاقانه برای روایت همدلی و مواسات مردم توانست به‌خوبی مشارکت آحاد جامعه را برای شرکت در این امر خیر جلب کند، گفت: استفاده از قاب درست، بهره‌گیری از زمینه‌های مؤثر در برنامه‌سازی و روایتگری مستند از آثار امور خیر، به تشویق مردم برای عمل به این واجبات منجر می‌شود؛ همان‌طور که این امور در دین اسلام برای ارتقای هدایت انسان‌ها در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تلاش و همکاری بسیج با نهاد‌های کشور برای همدلی مؤمنانه در کمک به مردم در دوران کرونا و آثار مثبت آن گفت: در زمینه ترویج زکات نیز می‌توان از ظرفیت نهادهایی، چون بسیج معلمان و سازمان تبلیغات اسلامی‌بهره برد.
دکتر علی عسکری با اشاره به نقش شبکه‌های استانی رسانه ملی در ترویج و تبلیغ این واجب دینی گفت: حضور کارشناسان خبره دینی و استفاده از معتمدان و افراد محبوب در کنار مبلغان هم می‌تواند عامل مهمی در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کند.
رئیس رسانه ملی همچنین با تأکید بر تعیین زمان مشخص برای هم‌اندیشی با شورای عالی زکات پیش از فرا رسیدن زمان برداشت محصول و زمان مناسب برای تبلیغ در این زمینه گفت: باوجود اینکه امسال به علت محدودیت‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرد زمان فشرده‌ای در اختیار است، اما می‌توان در بستر برنامه‌های معارفی موجود و همچنین برنامه‌های کارشناس محور این موضوع را تبیین و تبلیغ کرد؛ ضمن اینکه از وجود بزرگانی، چون حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی که در زمینه آموزش تبحر دارند در برنامه‌ها بهره گرفت و به این مهم پرداخت.
وی همچنین همکاری بسیج، معلمان و مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی را برای ترویج این امر مؤثر دانست و بر لزوم کار میدانی در این زمینه تأکید کرد.
رسانه ملی در ترویج زکات خوب عمل کرده است
حجت الاسلام تقوی، رئیس شورای عالی زکات نیز در این نشست با بیان ویژگی‌هایی که در قرآن کریم برای خدمت به مردم ذکر شده و آثار و برکات امر واجب زکات گفت: یکی از وظایف حکومت اسلامی اجرای احکام اسلام است و زکات به عنوان یکی از واجبات دینی باید تبلیغ و ترویج شود.
رئیس شورای عالی زکات با بیان اینکه صدا و سیما باید بیشتر در این زمینه کار کند، افزود: به لطف خدا در شبکه‌های استانی این امر تاکنون به‌خوبی تبلیغ شده و آثار خوبی داشته است.
وی ادامه داد: مدیران کل مراکز صدا و سیما عضو شورای زکات هر استان هستند و تعامل خوبی با شورا در این زمینه دارند.
در سی و هشتمین نشست سراسری شورای عالی زکات اعلام شد در سال ۹۸ مبلغ ۶۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان زکات جمع‌آوری و همه این مبلغ صرف نیازمندان شده است.
در این نشست اعضا از عملکرد مطلوب رسانه ملی در رزمایش همدلی مؤمنانه و آثار با برکت آن برای کشور یاد کردند و ضمن بررسی ابعاد تبلیغ و ترویج این واجب دینی بر لزوم تشکیل کمیته‌ای مشترک میان رسانه ملی و شورای عالی زکات کشور تأکید کردند.
در پایان از نمایندگان استان‌های فعال و برتر در زمینه زکات با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7