کد خبر: 10454| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۹ اسفند سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۴۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۵۰

رییس دانشگاه تهران از ارائه گزارش نهایی هیات ملی ویژه سیلاب‌ها خبر داد.
 نشست هیأت ویژه ملی سیلاب‌ها با حضور محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران و اعضای هیات ویژه سیلاب صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
نیلی رییس دانشگاه تهران بیان کرد: حکم ریاست جمهوری با تعدادی سوال همراه بود که پاسخ آن در دیماه به ایشان داده شد اما هیات ویژه سیلاب‌ها در دانشگاه تهران تصمیم گرفت یک گزارش نهایی ارائه کند که شامل روایت تحلیل‌ها، درس آموخته‌ها، گزارش کار گروه‌ها می‌شود که امروز گزارش نهایی در این خصوص ارائه خواهد شد. محتوای این گزارش ها صرفا به رییس جمهور ارائه شده و بعد از بررسی وی نسبت به انتشار آن اقدام خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: تفاوت این گزارش با پاسخ و پرسشی که به رییس جمهور ابلاغ شد این است که سعی شده به صورت ماتریسی باشد به عنوان مثال نگاه کلی هیات را در این گزارش داریم که البته به شکل تفصیلی‌تر ارائه شده است، همچنین گزارش تحلیل آسیب شناسی و ارزیابی نیز در گزارش نهایی وجود دارد.
نیلی اضافه کرد: این گزارش محصول تلاش دانشمندان و محققان کشور است که امیدواریم با مطالعه دقیق این گزارش دیگر شاهد آسیب‌ها و خسران‌های ناشی از سیلاب‌ها و بارش‌های شدید در کشور نباشیم.
رییس دانشگاه تهران در ادامه گفت: این گزارش یک سری یافته‌های متعدد دارد که می‌تواند برای مشکلات و بحران‌های دیگر کشور راهکار داشته باشد. مصداق این گزارش مستقل مربوط به سیلاب‌ها است و می‌تواند در ابعاد دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال مدیریت سیلاب به دلیل ماهیت بین بخشی این ظرفیت را دارد و می‌تواند موجب بهبود ابعاد دیگر مانند بهبود طرح‌های عمرانی باشد. یافته‌های این گزارش می‌تواند در حوزه‌های کلان و متعدد نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
وی بیان کرد: شاید موضوع کرونا هم بتواند در همین مدلی که در این هیات بررسی شده مورد استفاده قرار بگیرد تا بدانیم برای کاهش خسران ها چه کنیم.  من امیدوارم این گزارش‌ها نه فقط از دید سیلاب‌ها بلکه از دید مابقی مشکلات هم مورد استفاده قرار بگیرد. شاید بهبود حمکرانی بتواند  کاهش صدمات و مشکلات را در پیش داشته باشد. توجه به موضوع اصلاح حکمرانی که در گوشه گوشه این گزارش به آن اشاره شده می‌تواند کشور را مصون کند. این گزارش اکنون به اتمام رسیده و خدمت رییس جمهور ارسال شده است.
رییس دانشگاه تهران در پایان اظهار داشت: هیات ملی ویژه سیلاب‌ها آمادگی دارد در ادامه برای پیاده سازی راهکارها و پیشنهادها به دولت، مجلس و قوه قضاییه کمک کنند زیرا این راهکارها طبیعتا نیازمند بازسازی است.

منبع:ایلنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7