حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه بیان کرد: تدوین نظریه تعلیم و تربیت اسلامی و نظام حکمرانی تعلیم و تربیت، بهروزرسانی سند تحول آموزش و پرورش و تقویت تعامل با فعالان مردمی از موضوعات مهم و قابل توجه در نظام آموزش و پرورش کشور است.
چهارمین جلسه شورای اقدامات راهبردی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر در دستور کار قرار گرفتن ارزشیابی کتابهای درسی از سوی این سازمان برگزار شد.
وزیر آموزشوپرورش در نشست با رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و گروه تألیف کتابهای درسی اظهار کرد: در دو سال اخیرتغییراتی در کتاب های درسی داده شده که انتشار عمومی هر تغییر آن موجب واکنش منفی افکار عمومی جامعه شده است، نباید نگاههای سطحی در تالیف کتاب های درسی باعث ایجاد واکنشهای منفی به کل آموزش و پرورش شود و افرادی که در این دفتر کار میکنند باید به مسئولیت کار خود در مقابل جامعه واقف، متعهد و پاسخگو باشند.
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در باره حذف برخی مطالب از کتاب های درسی دانش آموزان گفت: اگر حذفی در محتوای دروس و اصطلاحات صورت گرفته است منشاء آن یافتههای تخصصی و مطالعات دقیق کارشناسی است.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir