ما اگر میخواهیم به قله برسیم باید دانشآموزان فکور تربیت کنیم، نباید دانشآموز ما صرفاً در امر تست زدن در آزمونها ماهر شود، باید عمیق یاد گرفته باشد و پایه این بینش در آموزش و پرورش است. اگر ما دانشمند بزرگ در آموزش عالی میخواهم، باید حس کنجکاوی دانشآموزان را در دوران کودکی خوب تحریک کرده باشیم و آنها را مسئله محور تربیت کرده باشیم. بذر این کار را در آموزش و پرورش باید کاشت.
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها در آیین پاسداشت مقام استاد دانشگاه علامهطباطبائی گفت: استادان کسانی هستند که نسل جدید برای دریافت حقایق، فهم درست از محیط، فهم درست از موقعیت و گرفتن تصمیمات بزرگ، در اختیار آنها قرار گرفتهاند.
آئین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش سراسر کشور در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور استاد عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر رضا مراد صحرائی وزیر آموزش و پرورش و دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد، روش و مهارت را بداند و دانش و روش را به دانشجوی خود بدون دریافت هزینه البته نه هزینه مادی منتقل کند.
رئیس جمهور اظهار داشت: اینکه میگویند ایجاد تحول از مدرسه آغاز میشود، سخن درست و حکیمانهای است، لذا تأکید دارم که در تهیه و تنظیم طرحهای تحولی در آموزش و پرورش حتماً از نظرات اساتید و دانشجویان این دانشگاه که آیندهسازان کشورند به گونهای استفاده شود که نسبت به این طرحها بیگانه نباشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین و کلیدیترین عنصر تربیت، معلم است، عنوان کرد: توجه به معلمین و توجه به دانشگاههای تربیت معلم مهمترین وظیفهای است که باید به آن پرداخته شود و البته حساس و سخت، اما مایه مباهات است.
مجموعه «معلم باید در خط مقدم باشد» شامل صحبتهای رهبری درباره نحوه تربیت و تعلیم نسل جوان در سالهای ۶۶ تا ۹۷ است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سند تحول بنیادین، ارکان فرآیند تربیت ۴ اصل است؛ خانواده یکی از این اصول و به عنوان مهمترین نقش است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معلم برای این که به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بپردازد، نیازمند آرامش و آسایش است؛ با ذهن گرفتار و مخدوش نمیتوان به دنبال تربیت دانشآموز در تراز سند تحول بنیادین بود.
وزیر آموزش و پرورش در چند پیام مطرح کرد: رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم به عنوان مهم ترین رکن تعلیم و تربیت و ضرورت راهبردی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وزیر آموزشوپرورش در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور اظهار کرد: معلم، محتوا، تجهیزات، فضا، روشهای تدریس و شبکه شاد برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسبسازی شوند.
وزیر آموزشوپرورش در پیامی نوشت: معلولیت، گر چه محدودیت جسم است اما ناتوانی نیست.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir