وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروزه یافتن منابع غیربودجهای برای اداره دانشگاه یک ضرورت است، مولد سازی اموال و افزایش درآمد اختصاصی را هم دو راهکار در این مسیر اعلام کرد.
وزیر علوم گفت: یکی از مشکلاتی که منجر به حادثه بندر شهید رجایی شد این بود که نگهداری کالاها مبتنی بر مطالعات علمی نبوده است، بندر و اسکله به عنوان پروژه به دانشگاه واگذار شود.
وزیر علوم با اشاره به نشست مشترک وزارت علوم با شورای تحول برای بررسی بخش آییننامه ارتقا اساتید در گروه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر از اتمام کار تهیه و تدوین نسخه نهایی این آییننامه طی روزهای آینده خبر داد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه نباید سندروم پایاننامهها و مقالات باشد بلکه محل حل مساله و باز کردن گرهی از گرههای کشور مردم و جامعه باشد.
وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با حضور در پردیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران از آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بازدید و بر تقویت پژوهش های مرتبط با حوزه علوم شناختی تاکید کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مردم غزه به عنوان مردمی بی پناه با اراده پولادین بر ماشین جنگی تا بن دندان مسلح پیروز شده اند، گفت: آنها نه یک رژیم بلکه یک ابرقدرت را خسته کرده و به زانو درآوردهاند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکیدات استادان پیشکسوت بر لزوم آموزش مهارتهای تعامل و تفکر انتقادی، تصریح کرد که هوش مصنوعی جایِ خیلی چیزها را خواهد گرفت اما جایگزین گفتوگو و نقّادی نخواهد شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سخنانی به واکاوی ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی حضرت امام حسن مجتبی (علیهالسلام) پرداخت.
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس شورای تحول علوم انسانی، اجتماعی و هنر، پیشنویس آییننامه ارتقای اعضای هیئت علمی در گروه علوم انسانی، اجتماعی و هنر، بررسی و مقرر شد تا گزارش نهایی اردیبهشت سال ۱۴۰۴ به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اذعان به اینکه خروجی امروز دانشگاه ها به لحاظ کیفی نسبت به گذشته کاهش یافته است، بر حرکت از نظام آموزش سنتی به سمت نظامی مبتنی بر فناوری به خصوص هوش مصنوعی تاکید کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم در حاشیه نشست امروز کمیسیون آموزش با موضوع اصلاح آیین نامه ارتقای رتبه اعضای هیأت علمی دانشگاهها در جمع خبرنگاران، گفت: تقریباً تمام اعضای هیات علمی ما تحت تأثیر یکی از نظامهای مرتبط با این آییننامه قرار میگیرند. به طور کلی، حدود ۸۰ هزار نفر عضو هیات علمی درگیر این آییننامه میشوند و حدود ۷هزار نفر نیروی اداری نیز مسئول اجرای آن هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مدیران دستگاهها برای حل مساله خود کمتر به سراغ پژوهشهای موسسههای تحقیقاتی میروند، گفت: باید راهکاری یافت تا ببینیم مدیران ما چگونه از پژوهشهای تولید شده میتوانند استفاده کاربردی داشته باشند.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir