وزیر آموزش و پرورش گفت ۸۰۶ هزار معلم مشمول قانون رتبهبندی معلمان میشوند.
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد اجرا و پیادهسازی نظام رتبهبندی معلمان از برنامههای اصلی دولت سیزدهم است.
رئیس مجلس شورای اسلامی، رتبهبندی معلمان را پیشانیِ خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان دانست و گفت: در مجلس یازدهم از روز اول، پیگیری تصویب قانون رتبه بندی معلمان و عمل به وعده های بر زمین مانده در دستور کار مجلس بود و توفیق داشتیم با تلاش شبانهروزی این مطالبه قدیمی را به سرانجام برسانیم.
نمایندگان مردم در خانه ملت با حذف سقف تخصیص رتبههای پنجگانه معلمان موافقت کردند.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پایان بررسی لایحه رتبهبندی معلمان در کمیسیون آموزش با اعمال تغییراتی با نظر اعضای کمیسیون خبر داد و گفت: این لایحه برای بررسی در صحن تقدیم هیأت رئیسه میشود.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم از بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان در نشست علنی بعدی مجلس خبر داد و گفت: با تصویب اولویت این لایحه، رتبه بندی در نشست آتی مورد بررسی قرار میگیرد؛ همچنین بار مالی ناشی از اجرای رتبه بندی حداکثر ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و ارقام نجومی مطرح شده کذب است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به جایگاه ویژه معلمان پس از تحقق لایحه رتبهبندی اشاره کرد و گفت: این لایحه منجر به بالا رفتن 25درصدی حقوق معلمان میشود.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از موافقت کامل رئیس سازمان برنامه و بودجه با مصوبات این کمیسیون در رابطه با لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، مجموع حقوق و مزایای رتبههای مندرج در لایحه رتبهبندی معلمان نباید کمتر از ۸۰ درصد از حقوق اعضای هیات علمی رتبه متناظر در وزارت علوم باشد؛ در واقع استادیارمعلم باید ۸۰ درصد حقوق استادیار دانشگاه را دریافت کند.
هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور، «لایحه نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان» را تصویب کرد تا برای سیر مراحل قانونی، به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در روز ۱۳ اسفندماه در صحن هیأت دولت خبر داد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از ارجاع لایحه نظام رتبه بندی فرهنگیان در هفته اول بهمن ماه به مجلس خبر داد.
وزیر آموزشوپرورش در نشست با مدیران ستادی وزارت آموزشوپرورش بابیان اینکه نظامهای آموزشوپرورش ازجمله نظام جذب و تربیتمعلمان، سنجش دانش آموزان و سایر نظام های آن مستعد اجرای سند تحول نیستند، گفت: آموزشوپرورش باید مرجع جامعه باشد و برای رسیدن به این هدف باید سطوح مدیریت درآموزش و پرورش را بهصورت کیفی، ارتقا دهیم.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir