وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه در اجرای سند تحول بنیادین، از تعریف ۱۴۷ پروژه در این راستا خبر داد؛ همچنین بر لزوم تقویت تابآوری دانشآموزان در برابر آسیبهای اجتماعی و بررسی نیاز به برگزاری کلاسهای جبرانی تأکید کرد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اصلیترین و پایهایترین سند مرجعیت علمی است و چگونگی نقشآفرینی وزارت آموزش و پرورش در مرجعیت علمی را نشان میدهند.
رییس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اینکه تغییرات مطابق سند تحول بنیادین دستگاه تعلیم وتربیت درمدارس پیش رود، نیازمند آن است که برنامههای این سند برای مدیران تفهیم شود.
وزیر آموزشوپرورش در گفتگوی صمیمی با مدیران ستادی با تأکید بر اجرای عدالت آموزشی اظهار کرد: عدالت آموزشی باید با ارائه فرصتهای برابر آموزشی محقق شود.
رئیس جمهور در احکام جداگانه ای و با استناد به بند الف ماده 8 و بندهای 10، 12 ، 13 و 14 ماده 9 و در اجرای ماده 11 لایحه قانونی تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش مصوب سال 1358 (اصلاحی مورخ 1381.7.29 مجلس شورای اسلامی)، 10 عضو شورای عالی آموزش و پرورش را برای یک دوره 4 ساله منصوب کرد.
سیدجواد حسینی در آیین اختتامیه نهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز سراسر کشور در نیشابور گفت: کانون نظام پهن پیکر تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند و تمام تلاش دست اندرکاران این حوزه این است که دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت به حیات طیبه برسند.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش در جلسه اعضای شورای معاونان مهمترین دستور جلسه شورای معاونان را زیر نظامهای سند تحول بنیادین و روند اجرایی شدن آن دانست و اظهار کرد: معاونان در هر جلسه گزارشی از پیشرفت اجرای سند تحول ارائه دهند لذا باید سیستم کنترل اجرایی شدن سند تحول بنیادین را فعال کنیم تا پیشرفتها و خلأها مشخص شود.
اشاره: یکی از مهمترین ابزارهای آموزشی که در اختیار معلمین در دوره دبستان است، کتابهای درسی و آموزشی است که معلمین و دانشآموزان را برای رسیدن به اهداف پیشبینی شده آموزشی و تربیتی رهنمون میکند. گفتوگویی با حجتالاسلام و المسلمین بهرام محمدیان رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش انجام دادهایم تا بدانیم با کتابهایی که توسط این سازمان برای دانشآموزان منتشر میشود تا چه میزان میتوان به اهداف تربیتی مدنظر در سند تحول بنیادین دست یافت:
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز سند تحول بنیادینی در نظام آموزشی وجود دارد که هیچ وزارتخانه ای از چنین سند جامعی برخوردار نیست، سندی که همه نظام آن را امضا کرده است.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir