رئیس جمهور با بیان اینکه نظام آموزشی فعلی ما کیفیت لازم را ندارد و بعد ما یک گلوگاه هم ایجاد کردهایم به نام کنکور که آنجا یقه دانشآموز را میگیریم، اظهار داشت: دولت چهاردهم به دنبال این است که بیعدالتی آموزشی را از پایه اصلاح کند. لذا فعلا آنچه را در این شورا به تصویب رسیده، اجرا خواهیم کرد، اما رویکرد بلندمدت ما تحول واقعی نظام آموزشی است.
معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: شورای عالی دو هدف کیفیت بخشی به مسئله آموزش و نزدیک شدن به عدالت آموزشی را دنبال میکند.
آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتقال شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دبیرخانه و صندوق مرتبط با آن به سازمان تبلیغات اسلامی» که در جلسه 889 مورخ 1402/07/18 شوراي عالي انقلاب فرهنگي بهتصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سندی برای عدالت علمی در کشور است.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین هدف از ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی تحقق عدالت آموزشی بهعنوان یکی از شعارهای دولت سیزدهم است که همه باید زمینه اجرایی شدن این شعار را فراهم کنند.
دکتر ایمان افتخاری عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبه جدید کنکور گفت: متخصصان علمی کشور با مصوبه شورا درباره کنکور موافق هستند و خود را صاحب آن میدانند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران ارشد دو مجموعه در نشست مشترکی به بیان دغدغهها، ظرفیتهای همکاری و راهکارهای بهرهمندی دوجانبه از مزیت توسعه تعاملات صداوسیما و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداختند.
دکتر جلال موسوی با اشاره به اینکه برگزاری کنکور به روش فعلی بی عدالتی است، گفت: ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه شریف تا سال ۱۳۹۹، از دهکهای بالای ۹،۸ و ۱۰ بودند.
نظر به ضرورت هماندیشی و اهمیت جلب مشارکت حداکثری صاحبنظران، خبرگان و پژوهشگران در پردازش ابعاد مسأله "عدالت آموزشی؛ چیستی، چرایی، چگونگی"، دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاستهای آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فراخوان مشارکت داد.
وزیر آموزشوپرورش در گردهمایی مشترک رئیس، معاونان و مدیران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اینکه وظیفه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأمین دسترسی عادلانه و باکیفیت دانش آموزان به فضاهای آموزشی در سراسر کشور است، گفت: از راهبردهای آموزشوپرورش؛ ایجاد احساس مسئولیت و مشارکت جامعه در مدرسهسازی است.
وزیر آموزشوپرورش در نشست با مدیرعامل و اعضای هیئتمدیره موسسه دارالاکرام اظهار کرد: آموزش نقطه آغاز همه تحولات در کشور است اگر به دنبال تحولات پایدار هستیم باید از آموزش شروع کنیم.
وزیرآموزشوپرورش با بیان این که توسعه عدالت آموزشی زمینه ساز کشف استعدادهای جدید در جامعه است،گفت: اصلیترین عنصر تغییردر جوامع یادگیری و پایدارترین نتایج در جامعه و آنچه که درآینده جامعه اتفاق میافتد محصول همین امر است.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir