سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه یکی از دغدغهها اجتناب از نگاه غیردولتی به پیش از دبستان است زیرا نگاه غیردولتی کودکان محرومی که نیازمند دریافت خدمات هستند را از آموزشها محروم میکند گفت: در منطقه عشایری، روستایی، دو زبانه و محروم که خانواده حتی فارسی صحبت نمیکند یا سواد موثری ندارد، کتابخانه و اینترنت در اختیارشان نیست، این آموزشها باید ارائه شود تا با ورود به مدرسه در شرایط برابر آموزشی قرار بگیرند.
وزیر آموزش و پرورش در آئین آغاز به کار رسمی «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، بر ساماندهی مهد های کودک به عنوان اولویت اصلی این سازمان تأکید و افزود: از فعالیت های گوناگون و پراکنده در مهد های کودک باید اجتناب شود و ضمن بهره مندی از تجارب گذشته با یک برنامه ریزی منسجم و مؤثر، مهد کودک ها به فعالیت بپردازند.
از سوی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی؛ بخشنامه کمیته انتقال «سازمان تعلیم و تربیت کودک» ابلاغ شد.
وزیر آموزشوپرورش در اولین نشست اعضای هیأت امنای «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» اظهار کرد: «تربیت» نیازمند «یادگیری» است و خانوادهها برای «تربیت فرزندان» ، نیازمند «آموزش و فراگیری» هستند.
اولین نشست هیأت امنای «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» با حضور دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir