رئیس سابق فرهنگستان علوم ایران معتقد است؛ سیاست علاوه بر اثر مستقیمی که در تعلیم و تربیت دارد و آن را مدیریت میکند، اثر غیرمستقیم نيز میتواند در تعلیم و تربیت داشته باشد و آن ترجيح برخی علوم و آموزشها بر علوم و آموزشهای ديگر و دخالت در كار آموزش علوم است. این کار همیشه نتیجه نامطلوب داشته است. سیاست نمیتواند بگوید که به کدام علم رو بايد كرد و از كدام علم رو گردان بايد بود. علم و سیاست دو شأن جامعه كنونیاند، اما آنچه مسلم است سیاست، تکلیف علم را معین نمیکند. علم و سیاست در جوامع كنونی باید با هم در تناسب باشند و سياست نبايد اين تناسب را برهم زند. با توجه به اين ملاحظات به نظر میرسد؛ سياست موفق، سياست مراعات دانايی و دانش است.
در آستانه روز معلم حجتالاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدار با جمعی از وزرای پیشین آموزش و پرورش، با اشاره به اهمیت راهبردی نظام تعلیم و تربیت در حل مسائل کشور، تأکید کرد: اگر بخواهیم مسائل کشور را بهصورت ریشهای حل کنیم، باید به تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی توجه جدی داشته باشیم؛ چراکه این حوزه بر مسائل اقتصادی، امنیتی و حتی روابط بینالملل تأثیرگذار است.
نشست نقش فعالان تربیتی در حکمرانی تعلیم و تربیت با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه جمعی از مدیران دبیرخانه این شورا صبح امروز 4 آذر 1403 با حضور در محل وزارت آموزش و پرورش با دکتر علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پروش دیدار و گفت و گو کردند.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت 24 مهر روز پیوند اولیا و مربیان و آغاز هفته پیوند طی پیامی از دست اندرکاران و فعالان این حوزه تشکر و قدردانی کرد.
حجتالاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم افتتاحیه قرار هفتم مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید بر اهمیت حکمت و معادگرایی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، نقش این مرکز را در پیوند میان نظریه و عمل در حوزه علوم انسانی برجسته دانست. وی با اشاره به دستاوردهای پژوهشی و علمی این دانشگاه، آن را الگویی موفق برای حل مسائل بومی و تربیت نخبگان مدیریتی و علمی کشور معرفی کرد.
سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: مطمئنترین، پربازدهترین، سودمندترین و کوتاهترین مسیری که میتواند کشور را به پیشرفت همهجانبه برساند، سرمایهگذاری در حوزه تعلیم و تربیت کودک است که شامل دوران قبل از دبستان و دبستان میشود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، صبح امروز در مراسم استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان شرکت کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اسباب بازی موضوعی چند ساحتی است، بر ضرورت استفاده از متفکران تعلیم و تربیت در حوزه اسباب بازی تأکید کرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مغز متفکر و قلب نظام تعلیم و تربیت نیازمند باز مهندسی عمیق است، عنوان کرد سازمان پژوهش از مجموعههای حساس و قلب وزارت آموزش و پرورش و حتی کشور است. زیرا نقش بسیاری در آینده فرزندان این سرزمین دارد.
رئیس جمهور با تبریک درخشش ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک و تجلیل از قهرمانان و مدالآوران این مسابقات بهویژه دختران قهرمان کشور بر حمایت و پشتیبانی ویژه از افتخارآفرینان ورزشی کشور تأکید کرد.
ما اگر میخواهیم به قله برسیم باید دانشآموزان فکور تربیت کنیم، نباید دانشآموز ما صرفاً در امر تست زدن در آزمونها ماهر شود، باید عمیق یاد گرفته باشد و پایه این بینش در آموزش و پرورش است. اگر ما دانشمند بزرگ در آموزش عالی میخواهم، باید حس کنجکاوی دانشآموزان را در دوران کودکی خوب تحریک کرده باشیم و آنها را مسئله محور تربیت کرده باشیم. بذر این کار را در آموزش و پرورش باید کاشت.
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313(+9821) 66976601 - 7
info@sccr.ir www.sccr.ir