روانشناسی تربیتی


4 تیر 1397




معرفی برنامه:
روان‌شناسی تربیتی، یکی از شاخه‌های روان‌شناسی است که به جنبه‌های روان‌شناختی تعلیم و تربیت به معنای عام آن می‌پردازد. بنابراین موضوعاتی همچون یادگیری، رشد، انگیزش، آموزش، سنجش و ارزشیابی، بافت‌های تربیتی (کلاس، خانواده، گروه‌های همسالان) و هر نوع موضوع تربیتی که جنبه‌ی روان‌شناختی داشته باشد در ذیل شاخه‌ی روان شناسی تربیتی قابل تعریف است. روان‌شناسی تربیتی همواره به تحولات حوزه آموزش و فرهنگ حساس بوده و با اتکا به نظریه‌های موجود و ارایه نظریه‌ها و روش‌های جدید، این تحولات را مورد بررسی قرار داده است. به این ترتیب، روان‌شناسان تربیتی، نقش مهمی در بهبود کیفیت آموزشی، افزایش کارآیی دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و پیامدهای تربیتی دارند.
این رشته با هدف پرورش یادگیرندگان به عنوان سرمایه انسانی متعهد و متخصص، از طریق کمک به معلمان، مربیان و دست‌اندرکاران تربیتي، به‌وجود آمده است. بنابراین، یکی از هدف‌های اساسی این رشته، افزایش کارایی معلمان، بهبود کیفیت محیط‌های تربیتی به‌ویژه مدرسه است. تمرکز بر ویژگی‌های یادگیرندگان و ارایه تصویری کامل از نظر شناختی، رفتاری، انگیزشی، اجتماعی و هیجانی آن‌ها به مربیان و برنامه‌ریزان آموزشی از دیگر هدف‌های این رشته است.


روانشناسی
کارشناسی ارشد
1397/04/04

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7