- اندازه فایل : 1432 کیلوبایت
روانشناسی تربیتی
4 تیر 1397
معرفی برنامه:
روانشناسی تربیتی، یکی از شاخههای روانشناسی است که به جنبههای روانشناختی تعلیم و تربیت به معنای عام آن میپردازد. بنابراین موضوعاتی همچون یادگیری، رشد، انگیزش، آموزش، سنجش و ارزشیابی، بافتهای تربیتی (کلاس، خانواده، گروههای همسالان) و هر نوع موضوع تربیتی که جنبهی روانشناختی داشته باشد در ذیل شاخهی روان شناسی تربیتی قابل تعریف است. روانشناسی تربیتی همواره به تحولات حوزه آموزش و فرهنگ حساس بوده و با اتکا به نظریههای موجود و ارایه نظریهها و روشهای جدید، این تحولات را مورد بررسی قرار داده است. به این ترتیب، روانشناسان تربیتی، نقش مهمی در بهبود کیفیت آموزشی، افزایش کارآیی دستاندرکاران تعلیم و تربیت و پیامدهای تربیتی دارند.
این رشته با هدف پرورش یادگیرندگان به عنوان سرمایه انسانی متعهد و متخصص، از طریق کمک به معلمان، مربیان و دستاندرکاران تربیتي، بهوجود آمده است. بنابراین، یکی از هدفهای اساسی این رشته، افزایش کارایی معلمان، بهبود کیفیت محیطهای تربیتی بهویژه مدرسه است. تمرکز بر ویژگیهای یادگیرندگان و ارایه تصویری کامل از نظر شناختی، رفتاری، انگیزشی، اجتماعی و هیجانی آنها به مربیان و برنامهریزان آموزشی از دیگر هدفهای این رشته است.
روانشناسیکارشناسی ارشد1397/04/04
این رشته با هدف پرورش یادگیرندگان به عنوان سرمایه انسانی متعهد و متخصص، از طریق کمک به معلمان، مربیان و دستاندرکاران تربیتي، بهوجود آمده است. بنابراین، یکی از هدفهای اساسی این رشته، افزایش کارایی معلمان، بهبود کیفیت محیطهای تربیتی بهویژه مدرسه است. تمرکز بر ویژگیهای یادگیرندگان و ارایه تصویری کامل از نظر شناختی، رفتاری، انگیزشی، اجتماعی و هیجانی آنها به مربیان و برنامهریزان آموزشی از دیگر هدفهای این رشته است.
لینک های مرتبط
پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
پورتال مجلس شورای اسلامی
دسترسی سریع
اطلاعات تماس
تهران، خیابان طالقانی، شماره 436
کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7